زنگ هشدار در انگلیس به صدا درآمد+جزییات

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۲۳:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۳۳۳
زنگ هشدار در انگلیس به صدا درآمد+جزییات
آمارهای رسمی در انگلیس نشان می‌دهد که با شیوع گونه‌های جدید و مسری‌تر کرونا در کنار کاهش محدودیت‌های طی دو ماه گذشته، شمار مبتلایان به این ویروس دو برابر افزایش یافته است

به گزارش برنا، وزارت بهداشت انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد که در طول ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۴ هزار و ۱۸۲ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. این برای اولین بار از ابتدای آوریل (فروردین) است که آمار از سقف ۴ هزار نفر در روز تجاوز کرده و گفته می‌شود که ۷۵ درصد مبتلایان به گونه هندی کرونا موسوم به ب.۱.۶۱۷ دچار شده‌اند.

کارشناسان امور بهداشتی در انگلیس پیش‌بینی می‌کردند که آمار مبتلایان پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی دوباره افزایش یابد و اجرای طرح واکسیناسیون به کنترل فشار روی بیمارستان‌های کشور که در جریان موج دوم و سوم با هجوم افسارگسیخته بیماران فلج شده بود، کمکی نخواهد کرد.

گزارش‌ها حاکیست که آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان‌های انگلیس طی یک هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. پیش‌بینی می‌شود که این آمار طی هفته‌های آینده پس از وارد کردن داده‌های جدید، افزایش قابل توجهی را تجربه کند.

این درحالیست که بیشتر محدودیت‌های کرونایی که از ۱۶ دی ماه سال گذشته در پی شیوع افسارگسیخته کرونا اعمال شد، تاکنون رفع شده و تنها یک گام تا بازگشت اوضاع به شرایط عادی باقی‌مانده است. طبق نقشه راه دولت انگلیس، عمده محدودیت‌های کرونایی از ۲۱ ژوئن رفع خواهد شد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دو هفته پیش در نشست خبری دولت درباره احتمال تعویق آخرین گام محدودیت‌های کرونا هشدار داد و گفت که شاید دولت مجبور شود تصمیم‌های سختی را در این زمینه اتخاذ کند. او بر همین اساس اصرار دارد که مردم با دریافت واکسن کرونا، سهم خود را در مهار این ویروس ایفا کنند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۳۸ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۰۰ نفر در این کشور واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۲۴ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۵۲ نفر هر دو دوز را دریافت کرده اند. بر اساس فراخوان دولت انگلیس اکنون افراد بالای سن ۳۲ سال می‌توانند برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

کارشناسان معتقدند که اولین دوز واکسن کرونا مقاومت بدن را دربرابر گونه هندی کرونا حدود ۳۳ افزایش می‌دهد. این درحالیست که سازمان جهانی بهداشت می‌گوید میزان سرایت گونه هندی بیشتر از گونه اصلی بوده و شدت بیماری و خطر ابتلا به آن در دست بررسی است. مجموع اطلاعات رسمی و غیررسمی سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که این گونه در ۶۰ کشور جهان سرایت کرده است.

چندی پیش هم منابع خبری انگلیس از شناسایی گونه جدید کرونا در این کشور خبر دادند که تاکنون سه بار جهش یافته و ۴۹ نفر را مبتلا کرده است. این گونه که برخی به آن کرونای «سه سر» لقب داده‌اند اولین بار در یورکشایر و هامبر انگلیس با ترکیب عجیبی از ژن‌ها شناسایی و موجب نگرانی مقام‌های این کشور شده است.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره قدرت انتقال‌پذیری و مقاومت آن دربرابر واکسن‌های موجود در اختیار نیست. با این حال مقام‌های انگلیس نگرانند که این مساله در کنار گسترش افسارگسیخته گونه هندی کرونا و افزایش شاخص شیوع این ویروس در کشور، مشکلات بهداشتی را بیشتر کند.

آمار جان‌باختگان کرونایی در انگلیس هنوز شیب صعودی نگرفته و بین ۹ الی ۱۰ نفر در روز نوسان دارد. دی‌ماه گذشته آمار تلفات به یک هزار نفر در روز رسیده بود که دولت ناگزیر قرنطینه سراسری اعلام کرد.

دولت جانسون امیدوار است تا از طریق تسریع واکسیناسیون همگانی آمار جان‌باختگان را پایین نگه دارد تا مجبور به اعمال دوباره قرنطینه نشود. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۷۰۵ نفر در انگلیس به این ویروس مبتلا و ۱۲۷ هزار و ۷۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما