بودجه بی‌سابقه نظامی آمریکا برای نوسازی سه‌گانه هسته‌ای

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۷:۰۸:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۵۳۴۸
بودجه بی‌سابقه نظامی آمریکا برای نوسازی سه‌گانه هسته‌ای
بودجه سال ۲۰۲۲ وزارت دفاع آمریکا، ۷۵۲.۹ میلیارد دلار اعلام شده است که ۲۷.۷ میلیارد دلار آن برای نوسازی اتمی مرتبط با این وزارت‌خانه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش برنا از تارنمای پنتاگون، بودجه سال ۲۰۲۲ وزارت دفاع خواستار افزایش بی‌سابقه در موضوع تحقیق، توسعه، آزمایش و ارزیابی است. ۱۱۲ میلیارد دلار که نسبت به بودجه سال ۲۰۲۱، ۵.۱ افزایش داشته است.
این همچنین شامل ۲۷.۷ میلیارد دلار برای نوسازی سه‌گانه هسته‌ای می‌شود.
کل بودجه سال ۲۰۲۲ وزارت دفاع، ۷۵۲.۹ میلیارد دلار است. این میزان، شامل ۳۷.۹ میلیارد دلار برای وزارت انرژی و دیگر آژانس‌ها است که حکایت از افزایش ۱.۶ درصدی کل است.
این بودجه، افزایش پرداختی ۲.۷ درصدی برای امور نظامی و غیرنظامی است در حالیکه نزدیک به ۹ میلیارد دلار آن برای برنامه‌های حمایت خانوادگی صرف می‌شود.
در بیانیه روز جمعه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا آمده است که این بودجه برای مردم، حمایت از آمادگی و نوسازی، مقابله با تهدیدهای ناشی از تغییرات آب و هوایی و فراهم ساختن ظرفیت‌های مورد نیاز در برخورد با تهدیدهای منشعب از پکن سرمایه‌گذاری می‌کند.
کاتلین هیکس جانشین وزیر دفاع آمریکا هم امروز در توجیه بودجه دفاعی آمریکا گفت بودجه همچنین به همه‌گیری کووید-۱۹ و عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر توجه دارد. همچنین وزارت دفاع، توانایی بالایی برای مبارزه با تروریسم و حمایت از نیروی امنیت ملی افغان فراهم خواهد آورد.
وی افزود: این تخصیص‌های بودجه، برای تامین مالی فناوری‌های پیشرفته همچون ریزالکترونیک‌ها، موشک‌های فراصوت، هوش مصنوعی، توانایی‌های فضای سایبری و شبکه G استفاده می‌شوند.
جانشین وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: این بودجه همچنین تامین مالی برای تقویت توانایی وزارت‌خانه در شناسایی و توجه به تهدیدهای داخلی در صفوف آن و مقابله با تجاوز و آزار جنسی فراهم می‌کند.
آنه مک‌اندرو معاون وزیر دفاع در امور مالی هم گفت: بودجه همچنین توانایی‌های مدیریت تهدیدهای ناشی از روسیه، ایران، کره شمالی، سازمان‌های افراط‌گرایان خشن و همچنین چین را بازتاب می‌دهد.
بر اساس اعلام تارنمای وزارت دفاع آمریکا، ۲۰.۴ میلیارد دلار برای موشک دفاعی، ۶.۶ میلیارد دلار برای توسعه و کارآمدی آتش‌افزارهای دور برد، ۵۲.۴ میلیارد دلار برای جنگنده‌های نسل چهارم و پنجم، ۳۴.۶ میلیارد دلار برای ناوگان ترکیبی سکوهای دریایی پرواز هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین تخصیص خواهد یافت.
همچنین قرار است، ۱۲.۳ میلیارد دلار برای تسلیحات نیروی زمینی و وسایل جنگی نسل بعدی، ۲۰.۶ میلیارد دلار برای توانایی‌های فضایی، ۱۰.۴ میلیارد دلار برای فعالیت‌های فضای سایبری، ۱۲۲.۱ میلیارد دلار هم برای آموزش، تاسیسات پشتیبانی و حمایت از شرکا و متحدان هزینه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز