پیروزی‌های پی در پی انصارالله یمن در جنوب عربستان

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۰:۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۵۸۱۶
جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که ۱۵۰ کیلومتر مربع و ده ها موضع نظامی را در جنوب غرب عربستان به کنترل خود درآورده و تعداد زیادی از نظامیان سعودی و مزدوران آنها را به هلاکت رسانده است.

به گزارش برنا؛ خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه به نقل از «واحد رسانه ای جنگ» وابسته به جنبش انصار الله گزارش داد: ارتش و کمیته های مردمی با انجام عملیاتی گسترده در محور جیزان عربستان توانستند بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع را آزاد کنند و ۴۰ موضع را به کنترل خود در آورند و  شماری از نیروهای ارتش عربستان و مزدوران سودانی و مزدوران دولتی (دولت مستعفی) را به هلاکت برسانند.

واحد رسانه ای افزود: این عملیات به کشته و زخمی شدن و نیز اسارت بیش از ۲۰۰ تن از نیروهای ارتش عربستان و مزدوران سودانی و منافقین (نیروهای دولت مستعفی) انجامید. در این عملیات شماری جنگ افزار و زرهپوش دشمن نیز منهدم و بیش از ۶۰ دستگاه خودرو نظامی به آتش کشیده شد.

یک منبع نظامی به تلویزیون المسیره وابسته به جنبش انصار الله گفت: این عملیات در منطقه «الخوبه –وادی جاره» و از سه محور اصلی انجام شد و مواضع ارتش عربستان را در کوه «ام بی سی» ، تپه های الفخیذه، البیضا، المقبوره، العمود و تویلق و شرق قایم صیاب هدف قرار داد.

وی افزود: این عملیات به کشته و زخمی شدن بیش از ۸۰  تن از افسران و سربازان ارتش عربستان و مزدوران سودانی و خیانتکاران (نیروهای دولت مستعفی) و نیز اسارت ده ها تن از نیروهای دشمن از جمله چند نیروی سعودی و سودانی انجامید.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما