محسن رضایی:

یارانه ۴۵۰ هزار تومانی پشتوانه دارد/تورم زا عمل نمی کنم

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۹:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۳۶۲
یارانه ۴۵۰ هزار تومانی پشتوانه دارد/تورم زا عمل نمی کنم
محسن رضایی گفت: اگر امروز از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی صحبت می‌کنم این حرف کاملا دقیق است، پشتوانه دارد و قابل عمل است؛ طوری عمل می‌کنیم که تورم زا نباشد و هزینه‌ای برای دولت ایجاد نکند.

به گزارش برنا، محسن رضایی عصر یکشنبه در گفت‌و گویی اظهار کرد: زمانی کنار شهدای بزرگی بودم که آرزوی ایران بزرگ را داشته‌اند. من شرمنده هستم و نمی‌دانم وقتی بگویند شما بعد از ما چه کاری کرده‌اید،  به این برادران عزیزم چه جوابی بدهم

رضایی ادامه داد: من دو بار آبرویم را کف دستم گذاشته‌ام و در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده‌ام. این بار هم آبرویم را کف دستم گذاشتم و به انتخابات آمده‌ام. همیشه می‌گفتم اقتصاد و این بار هم آمده‌ام تا برنامه‌هایم را بگویم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم ایران گفت: در هیچ کدام از دولت‌هایی که انتخاب کرده‌اید نبوده ام، اما همراه بوده‌ام.  

وی با طرح این سوال که چرا باید در ایران نان قرضی و زباله گردی و کولبری باشد، گفت: همیشه در زندگی به تخصص علم و دانش توجه کرده‌ام و اگر استاد تمام اقتصاد نبودم و سیاست‌های اقتصادی را تنظیم نکرده بودم هیچ‌گاه حاضر نبودم وارد انتخابات شوم.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر امروز از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی صحبت می‌کنم این حرف کاملا دقیق است، پشتوانه دارد و قابل عمل است؛ طوری عمل می‌کنیم که تورم زا نباشد و هزینه‌ای برای دولت ایجاد نکند چون سالیانه معادل ۱۳۰ میلیارد دلار یارانه‌ای داده می‌شود که بسیاری از آنها را ثروتمندان از یارانه بنزین و برق گرفته تا چیزهای دیگر،  هزینه می‌کنند و این درحالی است که هزینه برق لوستر خانه یک ثروتمند به اندازه مصرف برق یک کوچه و یک خیابان است.

این نامزد ریاست جمهوری در بحث مبارزه با فساد اظهار کرد: اگر راست می‌گوییم در مبارزه با فساد از خود و خانواده خود، از رئیس دولت گرفته تا بدنه باید این کار را انجام می‌دهیم و در غیر این صورت مردم توجه نمی‌کنند.

وی افزود: روز اول که آقای رئیسی رییس قوه قضاییه شده بود، به ایشان گفتم چون شما رقیب آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اید حتما نیازی نیست از دولت شروع کنید. مگر می‌شود در قوه قضاییه فساد نباشد نخست دو قاضی مفسد را اعدام و از همین‌جا شروع کنید.

 رضایی خاطرنشان کرد: اگر از خودمان شروع نکنیم اعتماد به جامعه بر نمی‌گردد و تنها با صداقت می توانیم مردم را وارد یک میدان بزرگ کنیم و بدون مردم کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.  

 

نظر شما