نقشه جدید علیه نتانیاهو در حال عملی شدن!+جزییات

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۲۳:۳۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۴۰۹
نقشه جدید علیه نتانیاهو در حال عملی شدن!+جزییات
نفتالی بنت رهبر حزب راستگرای «یمینا» رژیم صهیونیستی یکشنبه شب گفت که قصد تشکیل دولت جدید برای کنار زدن نتانیاهو را دارد.

به گزارش برنا؛ از شبکه خبری "الجزیره"قطر، وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: درحال مذاکره برای پیوستن به دولت تغییر هستیم که وظیفه آن پایان دادن به نخست وزیری نتانیاهوست.

وی افزود: تلاش می کنم که به یائیر لاپید" رهبر مخالفان نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید ملحق شوم.

نفتالی بنت رهبر حزب یمینا رسما اعلام کرد که از تشکیل کابینه تغییر با مشارکت یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید حمایت خواهد کرد.

وی افزود: شانس تشکیل دولت راست‌گرا با نتانیاهو صفر است.

بنت که پیش از "بنی گانتس" وزیر جنگ و در دوره‌ای وزارت آموزش و پرورش کابینه نتانیاهو را برعهده داشته است، در جمع اعضای فراکسیون یمینا در پارلمان رژیم صهیونیستی پیش از این گفته بود:"ما خطوط قرمزی داریم که از آنها کوتاه نخواهیم آمد؛ از جمله هویت یهودی اسرائیل و ممنوعیت بازگرداندن سرزمین به فلسطینیان.

بنت همچنین افزوده بود: رهبری یعنی گرفتن تصمیم‌های دشوار، نه فرار کردن از تصمیم‌گیری.

حزب نفتالی بنت هفت کرسی در کنست دارد.

به دنبال شکست‌های بنیامین نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلافی، چند هفته پیش رییس رژیم صهیونیستی،  یائیر لاپید رهبری حزب میانه‌رو «یش عتید» [آینده‌ای وجود دارد] را مامور تشکیل دولت کرد.

مهلت وی برای معرفی کابینه ائتلافی شامگاه چهارشنبه دوم ژوئن (۱۲ خرداد) به پایان می‌رسد.

بنیامین نتانیاهو که در سه پرونده قضایی به فساد، تقلب و سوء استفاده از اعتماد متهم شده، نتوانست نظر مثبت شمار نماینده‌های لازم در کنست را برای تشکیل دولت به خود جلب کند.

شبکه ۱۲ اسرائیل روز شنبه گزارش داده بود که بنت با لاپید به این توافق رسیده که بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست وزیر باشد و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را عهده‌دار شود.

بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در ویدیویی که در توییتر منتشر کرد، از نفتالی بنت و همچنین گیدئون سعر، رهبر حزب «امید جدید» یک حزب کوچک راستگرا، خواست فورا مذاکرات درباره تشکیل یک دولت ائتلافی چرخشی را آغاز کنند، اقدامی که سعر آن را نپذیرفت.

پارلمان رژیم صهیونیستی ۱۲۰ کرسی دارد و ائتلاف حزبی که بتواند ۶۱ کرسی را بدست آورد، شانس نخست تشکیل کابینه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز