نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

با اجرای ۵۱ پروژه تورم را به زیر ۵درصد خواهیم آورد

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۷:۵۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۸۶۴۴۰
با اجرای ۵۱ پروژه تورم را به زیر ۵درصد خواهیم آورد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ایجاد ثبات و آرامش شعار دولت ما خواهد بود، راهکار رسیدن به آرامش را مقابله با گرانی و تورم عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی جدی داریم تا با اجرای ۵۱ پروژه، تورم را در طی چهار سال به زیر ۵ درصد برسانیم.

به گزارش برنا؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی صبح دوشنبه در گفت و گوی رادیویی با تشریح سه اولویت اصلی برنامه اقتصادی خود اظهار داشت: شعار محوری دولت من، ثبات و آرامش با دولت سلام است؛ دولتی که قرار است برای همه آرامش و سلامت جسم و روح بیاورد. برای رسیدن به این هدف بناداریم همه چیزهایی که باعث بی‌ثباتی و سلب آرامش است یعنی گرانی و تورم را از میان برداریم.

وی ثبات اقتصادی و حل تورم را اولویتهای خود عنوان کرد و گفت: متاسفانه در ده سال گذشته تورم سالانه متوسط ۲۲.۵ درصد بوده در حالی که در سی سال گذشته به طور متوسط این میزان ۱۹.۶ درصد بود که به این معنا است که شیب تورم در ده سال گذشته تندتر شده و در سال ۹۹ این تورم به ۴۹.۵ رسیده است.

نامزد انتخابات راست جمهوری خاطرنشان کرد: تورمی که دست دولت و بانک مرکزی در ایجاد آن پررنگ است چرا که برای جبران کسری بودجه و خلق نقدینگی باعث بروز تورم می‌شوند.  ضمن اینکه رشد نقدینگی در ده سال گذشته به طور متوسط ۲۷.۶ درصد بوده در حالی که میانگین رشد اقتصادی ما در این سال‌ها نیم رصد بوده است. این عدم توازن تورم بالا را رقم زده و ایران را با بیشترین رشد نقدیگی جزو کشورهای اول دنیا قرار داده است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی جدی داریم تا با ۵۱ پروژه، تورم را در طی چهار سال به زیر ۵ درصد برسانیم که این برنامه‌ریزی را در کتاب اعتماد با جدول زمان بندی به چاپ رسانده‌ایم.

نظر شما