فائوچی:

هنوز راه طولانی برای اعلام پیروزی در مقابل کرونا داریم

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۳:۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۶۶۹۴
آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا هشدار داد که اعلام پیروزی در زمینه مقابله با بیماری کووید – ۱۹ در این کشور، بسیار زودهنگام است، زیرا هنوز راه طولانی برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

به گزارش برنا، فائوچی در مصاحبه ای که روزنامه گاردین با وی انجام داد، گفت: ما نمی خواهیم اعلام پیروزی زودهنگام کنیم، زیرا هنوز راه طولانی داریم، اما هرچه تعداد افراد بیشتری واکسینه شوند، جامعه امن تر می شود.

براساس اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، موارد روزانه ابتلا به کرونا از اول ماه جاری میلادی ۵۳ درصد کاهش یافته، اما این میزان در میان افراد واکسینه نشده همچنان بالا و موارد ابتلا در سطح جهانی رو به رشد است.

فائوچی گفت: تا زمانی که درجاتی از فعالیت (ویروسی) در سراسر جهان وجود دارد، همواره خطر ظهور گونه های مختلف و کم اثر شدن تاثیر واکسن های ما به قوت خود باقی است.

آمریکا برای تامین کمک های بیشتر در بخش واکسیناسیون جهانی تحت فشار است و در هفته های اخیر به اهدای ۸۰ میلیون واکسن بعلاوه ۴ میلیارد دلار کمک در قالب تعهداتش به طرح جهانی توزیع واکسن کوواکس متعهد شده است.

فائوچی با اعلام در پیش بودن کمک های بیشتر افزود: در حال حاضر مشغول بررسی نحوه افزایش تولید برای دسترسی به دوزهای واکسن از شرکت هایی هستیم که برای ما واکسن تولید می کنند تا امکان توزیع دوزهای بیشتر به کشورهایی با درآمدهای پایین تر و متوسط فراهم شود.  

آمریکا همچنین باید موضوعاتی را رسیدگی کند که مانع از واکسینه شدن مردم این کشور می شود. بخشی از قشرهای مختلف آمریکایی با واکسیناسیون مخالفند. در عین حال بخشی از جمعیت واکسینه نشده وجود دارند که به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات یا نگرانی درمورد از دست دادن شغل خود قادر به دریافت واکسن نبوده اند.

فائوچی تاکید کرد که این همان چیزی است که آمریکا بر آن متمرکز است، زیرا دولت جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در تلاش است اولین دوز واکسن را تا ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) به ۷۰ درصد از جمعیت بزرگسال کشور برساند.   

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، دسترسی و سهولت دستیابی به واکسن، مساله واقعا قابل توجهی است، تاکید کرد تا زمانی که اکثریت زیادی از آمریکایی ها واکسینه نشده اند، خطر کووید – ۱۹ همچنان در کشور بالاست.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، تا روز جمعه، ۱/۵۹ درصد از آمریکایی های ۱۲ سال به بالا اولین دو واکسن را دریافت کردند و ۴/۴۷ درصد نیز کاملا واکسینه شدند.

فائوچی گفت: ما نمی توانیم تمهیدات سلامت عمومی را کنار گذاریم، زمانی که هنوز درجه ای از فعالیت ویروسی در جامعه گسترده ای از آمریکا وجود دارد.

پیشتر در ماه جاری، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا با انتشار گزارشی خوش بینانه اعلام کرد که بهترین سناریو، ابتلا به کووید – ۱۹ تا ماه ژوئیه (تیر) به سطح پایینی می رسد، مشروط بر اینکه اکثریت بالایی از مردم واکسینه شوند و دیگر موارد احتیاطی همچون زدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

طبق گزارش های منتشر شده، ۳۴ میلیون و ۴۳ هزار و ۶۸ نفر در ایالات متحده به کووید – ۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۶۰۹ هزار و ۵۴۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته و ۲۷ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۸۸۴ نفر بهبود یافته اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز