دین‌پرست:

میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۷۱ درصد است

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۵:۲۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۶۸۰۲
میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۷۱ درصد است
معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی کرونا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد را ۷۱ درصد عنوان کرد.

به گزارش برنا، «بابک دین پرست» با تشریح مزیزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت ماه تا ۵ خرداد ماه در استان سیستان و بلوچستان کمتر از ۴۹ درصد بوده است این در حالی است که استان سمنان با رعایت ۸۴ درصد در صدر استان های کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که رعایت پروتکل های بهداشتی در این بازه زمانی در  ۱۰  استان آذربایجان غربی- ایلام- بوشهر- خوزستان – چهارمحال و بختیاری- کردستان- گلستان-لرستان- همدان و مازندران، بین ۵۰ تا  ۶۷ درصد و در ۱۰ استان آذربایجان شرقی- البرز- اصفهان- خراسان شمالی- خراسان رضوی- قم- کهگیلویه و بویراحمد- گیلان- مرکزی و هرمزگان، بین  ۶۸ تا  ۷۲ درصد بوده است.

دین پرست یادآورشد: در این مدت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۱۰ استان اردبیل- تهران- خراسان جنوبی- زنجان - فارس-  قزوین- سمنان- کرمان- کرمانشاه و یزد، بین ۷۳  تا ۸۴  درصد بوده است. در این مدت استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و ایلام، به ترتیب با ۴۸، ۵۹ و ۶۲ درصد، همچنان در انتهای جدول میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و استانهای سمنان با ۸۴ درصد، زنجان با ۸۲ و یزد با ۸۱ درصد، در صدر این جدول قرار دارند.

 دبیر قرارگاه عملیاتی کرونا ادامه داد: میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی را در کشور، ۷۴ درصد عنوان کرد و گفت: سه استان سیستان و بلوچستان با ۵۴ درصد، آذربایجان غربی با ۵۹ درصد و ایلام با ۶۵ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی اقدام و استان های سمنان با ۸۶ درصد، زنجان با ۸۵ درصد و قزوین با ۸۲ درصد، در صدر جدول این گروه از استانها قرار دارند.

وی همچنین میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی را ۷۲  درصد عنوان کرد و گفت: در این بازه زمانی سه استان سیستان و بلوچستان با ۴۹ درصد، آذربایجان غربی با ۵۹ درصد و همدان با ۶۳ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به استفاده از ماسک در اماکن عمومی اقدام و استان های یزد با ۸۷ درصد، سمنان با ۸۴ و زنجان با ۸۳ درصد، در ابتدای جدول این گروه از استانها قرار دارند.

دین پرست میانگین رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی در این بازه زمانی را ۷۱  درصد عنوان کرد و افزود: در این مدت سه استان سیستان و بلوچستان با ۴۹ درصد، آذربایجان غربی با ۶۰ درصد و همدان با ۶۲ درصد، در انتهای جدول استان هایی قرار دارند که نسبت به رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی، اقدام و استان های یزد با ۸۸، سمنان با ۸۴ درصد و زنجان با ۸۳ درصد، در صدر جدول این گروه از استان‌ها قرار دارند.

بر اساس اظهارات دبیر قرارگاه عملیاتی کرونا، میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی ۷۲  درصد بوده است. در این مدت سه استان سیستان و بلوچستان با ۵۱ درصد، ایلام با ۶۴ و آذربایجان غربی با ۶۵ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی اقدام و استان های یزد با ۸۷ درصد،   سمنان و زنجان با ۸۴ درصد،   در رتبه های نخست این گروه از استان ها قرار دارند.

در این بازه زمانی  از مجموع تعداد کل سه میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی، یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد، توسط تیم های نظارت وزارت بهداشت مورد بازرسی قرار گرفته اند که در نتیجه آن در ۱۷۱ هزار مورد، منجر به دادن تذکر و معرفی مدیران صنوف به مراجع قضایی و در ۱۳۵۰۰ مورد نیز، منجر به پلمپ واحدها شده است.

 دبیر قرارگاه عملیاتی کرونا افزود: همچنین در این مدت ۲۶۶ هزار و ۸۴۸ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی، توسط تیم‌های نظارت وزارت بهداشت مورد بازرسی واقع شده‌اند. در نتیجه این بازرسی‌ها ۲۹ هزار و ۶۷۴ مورد منجر به دادن تذکر و معرفی به مراجع قضایی و ۱۴۲۷  مورد نیز پلمپ  شده است.

 دبیر قرارگاه عملیاتی کرونا تصریح کرد: در بازه زمانی ۲۲ اردیبهشت تا ۲۹ اردیبهشت ماه، بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی، به ترتیب مربوط به سوپرمارکت ها و خواربار فروشی ها با ۶۱۴۱ مورد، نانوایی ها با۲۶۸۰ مورد، رستوران ها با ۷۸۰ مورد، مطب ها با ۵۸۷ مورد و فروشگاه های زنجیره ای با ۳۴۰ مورد گزارش شده است.

دین پرست ادامه داد: در بازه زمانی ۲۲ اردیبهشت تا ۲۹ اردیبهشت ماه، بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی، در حوزه صنایع نیز، به ترتیب مربوط به کارگاه ها و صنایع کوچک با ۷۳۷۹ مورد، صنایع تولیدی، نفت، گاز و انرژی با ۳۳۲ مورد، کشاورزی، دامپروری و معادن با ۲۵۱ مورد، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی با ۵۵ مورد و صنایع ساخت و ساز با ۲۰ مورد است.

 

نظر شما