تاکید انگلیس بر تسریع واکسیناسیون کرونا در جهان

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۹:۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۶۸۹۸
تاکید انگلیس بر تسریع واکسیناسیون کرونا در جهان
نخست وزیر انگلیس در آستانه برگزاری نشست هفت کشور صنعتی جهان، بر لزوم توزیع مازاد واکسن‌های کرونا بین کشورهای فقیر، برای تکمیل فرآیند واکسیناسیون تا پایان سال ۲۰۲۲ تاکید کرد.

به گزارش برنا، بوریس جانسون در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌سی کانادا سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) را سال بدی برای جامعه بشری و نظام بین‌الملل خواند. در این سال به گفته وی همکاری‌های بین‌المللی کاهش یافت و کشورها به انبار کردن وسایل بهداشتی، مواد دارویی و غذایی روی آوردند.

وی خواستار جاری شدن قوانینی شد که به موجب آن در زمینه توزیع کالا و موادی که حیات بشر به آن وابسته است اختلالی ایجاد نشود. نخست وزیر انگلیس بر همین اساس توزیع مازاد واکسن‌های کرونا از سوی کشورهای صنعتی جهان به کشورهای فقیر را امری حیاتی خواند و تصریح کرد: تا زمانی که همه ایمن شوند، هیچ کس در امنیت نیست.

وی افزود: ما از گروه ۷ می‌خواهیم که به جای توافق درباره واکسیناسیون جهان تا سال ۲۰۲۵ - که طبق زمان‌بندی فعلی پیش می‌رود - کار را تا پایان سال آینده به پایان برسانیم. جانسون در همین پیوند بیان داشت که لندن یک میلیارد پوند به برنامه توزیع عادلانه واکسن کرونا (کوواکس) برای کشورهای فقیر اختصاص داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز