جلیلی:

باید با دست پر در مذاکرات حضور داشته باشیم

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۹:۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۶۹۰۱
باید با دست پر در مذاکرات حضور داشته باشیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دست ما باید پر باشد تا در مذاکرات بتوانیم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم و اهرم فشار به دست مخالفان ندهیم .

به گزارش برنا، سعید جلیلی عصر امروز دوشنبه در گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: در یکی دو قرن گذشته هر زمانی که ما خواستیم جهشی داشته باشیم، دشمنان تلاش کردند که مانع ما شوند و متاسفانه جریان‌هایی را هم در داخل کشور همراه خود کردند و به خدمت خود گرفتند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امیرکبیر حرکت بزرگی را آغاز کرد اما علیه او فضاسازی شد و در نهایت او را به شهادت رساندند. در دوره‌های مختلف شخصیت‌هایی داشتیم که توانستند کشور را به مراحل بالایی برسانند اما توسط همین دشمنان به شهادت رسیدند که آخرین جنایت آنان ترور سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده بود.

جلیلی تصریح کرد: اگر ما امروز می‌خواهیم مسائل روزمره خود را حل کنیم به یک نگاه تمدنی و بلندمدت نیاز داریم. امروز باید با برنامه ریزی برای جهش بلندی داشته باشیم و این جهش باید در شان ملت ایران باشد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مسائل روزمره خود را حل کنیم نیاز به یک جهش بزرگ در شان ملت ایران داریم، ما در اقتصاد نابسامانی داریم، گرانی، مشکل مسکن، تحریم ها و این مسایل را داریم البته ۸ سال پیش هم این‌ها را داشتیم اما کمتر بود. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در انتخابات سال ۹۲ بنده صحبت‌هایی کردم و پاسخ‌هایی را به مردم دادم و از همین دوربین گفتم که چگونه می‌توان این مسائل را حل و فصل کرد. کشور نباید معطل این باشد که قاتلان حاج قاسم سلیمانی بخواهند به ما عنایتی بکنند یا نکنند . دست ما باید پر باشد تا در مذاکرات بتوانیم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم و اهرم فشار به دست مخالفان ندهیم . 

جلیلی با بیان اینکه رویکرد غلط مانع از رسیدن کشور به قله می‌شود، گفت: رویکرد غلط به این معناست که ما یک رویکرد حداقلی داشته باشیم و بگوییم که مسائل امروز را حل کنیم و برای روزهای آینده برنامه نداشته باشیم.

 وی خاطر نشان کرد: من مخالف مذاکره نیستم و خودم مذاکره کننده بودم اما معتقدم که نباید همه تخم مرغ ها را در یک سبد بگذاریم و بگوییم که گفت‌وگو می‌کنیم و همه مسائل حل می‌شود و این همان رویکرد غلط است. اگر ما مذاکره می‌کنیم و امتیاز می دهیم اما نتیجه نمی گیریم این همان رویکرد غلط است.

 

 

نظر شما