مهدی مازنی:

باید شورایاری ها را در فرایند انتخاب شهردار دخالت داد / نمی شود شهر را بدون همراهی شهروندان اداره کرد

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۳:۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۷۲۳۸
باید شورایاری ها را در فرایند انتخاب شهردار دخالت داد / نمی شود شهر را بدون همراهی شهروندان اداره کرد
مهدی مازنی گفت: شورایاری ها نهاد تصمیم گیری و مدیریتی مستقل نیستند و این یک ضعف بزرگ در مدیریت شهری است. علاوه بر انکه این نهاد به عنوان یار و مشاور شوراهای اسلامی تلقی می شوند باید تبدیل به مجموعه ای قدرتمند شوند که در انتخاب شهرداران نیز دخالت کنند.

به گزارش برنا، مهدی مازنی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: توسعه شهری از طریق مشارکت مستقیم شهروندان در فرایند توسعه محقق می شود و در جهت تحقق این هدف لازم است تقویت مشارکت هر چه بیشتر شهروندان تهرانی در ساماندهی امور مختلف شهری مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: در واقع آنچه امروز در قالب شورایاری ها در راستای مدیریت بهینه شهر و دریافت صحیح و دقیق مقتضیات محلی تشکیل شده ظرفیت بسیار مهم و ارزنده ای است و نباید این نهاد نوین را تنها در امور محلات محدود کرد. شورایاری ها باید در فرایند انتخاب شهردار دخیل باشند که باید با توجه به آن ها مبادرت به تصمیم  گیری نماید، به عنوان بازوی کمکی و مشورتی شورای اسلامی شهر تهران، نقش مهمی در دریافت مسائل و مطالبات محلی ایفا نموده اند.

مازنی اضافه کرد: شورایاری ها نهاد تصمیم گیری و مدیریتی مستقل نیستند و این یک ضعف بزرگ در مدیریت شهری است. علاوه بر انکه این نهاد به عنوان یار و مشاور شوراهای اسلامی تلقی می شوند باید تبدیل به مجموعه ای قدرتمند شوند که در انتخاب شهرداران نیز دخالت کنند. قطعا شهرداری که با پشتوانه شورایاری ها توسط شورای شهر انتخاب شود قدرت بیشتر خواهد داشت و نظارت شورایاری ها نیز جدی تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نقش شورایاری ها باید نقش دیدبان شهرداری باشد و شورایاریها نباید صرفا نهاد فرمایشی مشورتی باشند. قطعا اساسنامه شورایاری ها باید اصلاح شود و مانند بسیاری از کشورها که مشارکت اجتماعی محلی در آنها به منظور مدیریت سیاسی – اجتماعی با علم به اینکه مشارکت هزینه برنامه‌های توسعه اجتماعی را کاهش می‌دهد و اجرای آن را تسهیل می‌کند، به کار می‌رود باید نقش این نهاد مردمی را تقویت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز