وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سال‌ها شدیدترین انتقادها را به ما می‌کردند اما امروز از توییتر استفاده می‌کنند

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۱:۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۷۶۶۴
سال‌ها شدیدترین انتقادها را به ما می‌کردند اما امروز از توییتر استفاده می‌کنند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سال ها شدیدترین انتقادها را به ما می کردند اما امروز همان ها از این فضا استفاده می کند و آن را ترویج می کنند نباید این را تخطئه کرد.

به گزارش برنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد اظهارات  نامزد های انتخاباتی در مورد رفع فیلتر توییتر  گفت: این اتفاق خوبی است که امسال با شیوع کرونا و برای حفظ سلامتی مردم تبلیغات انتخاباتی مانند آموزش، سلامت و تجارت در فضای مجازی صورت می‌گیرد و ستادهای انتخاباتی و شخص کاندیدا ها از ظرفیت فضای مجازی استفاده می کنند. اینکه برخی انتقاد داشتند و امروز از فضای مجازی استقبال می کنند اتفاق خوبی است.

او افزود: فضای مجازی فضای مناسبی است و اینکه کاندیداها از این فضا استفاده می کنند، فرصت خوبی است.

جهرمی تاکید کرد: سال ها شدیدترین انتقادها را به ما می کردند اما امروز همان ها از این فضا استفاده می کند و آن را ترویج می کنند نباید این را تخطئه کرد. وقتی خودشان که منتقد بودند اکنون از این فضا استفاده می کنند می تواند، نشانه خوبی از افق رو به جلو در آینده باشد.

وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ توئیتر گفت: آن چیزی که در رابطه با توئیتر یا شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود دقیق نیست، شورای عالی امنیت ملی براساس قانون نمی‌تواند حکم به انسداد طولانی‌مدت بدهد، اما در یک بحرانی ممکن است که بگویند چند روز قطع کنید و بعد وصل کنید مانند اتفاقاتی که این سال‌ها رخ داده است؛ بنابراین حکم فیلترینگ را نه شورای عالی فضای مجازی نه شورای عالی امنیت ملی هیچکدام صادر نکرده‌اند. توئیتر در سال ۸۸ در بدو تشکیل کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این کارگروه فیلتر شد. ما هم بنابر همان مصداق ۶ وزیر و دو نماینده مجلس درخواست دادیم که این موضوع مجددا در کارگروه بحث شود اما تا امروز از سوی دبیرخانه در دستور کار قرار نگرفته است؛ البته این فضای کنونی فضای امیدواری است، ان‌شاء‌الله این اتفاق رخ بدهد ما هم از این سیگنال‌های مثبت استقبال می‌کنیم.

پرونده مکانیزم دیگری دارد، بازپرس صدا کرده، یک بار ۳-۴ ساعت بازجویی شدیم، اکنون در حال ارسال و دریافت لایحه‌های دفاعیه هستیم، چند بار فرستادیم و پاسخ دادیم اما روال پرونده فکر نمی‌کنم به این بحث انسداد یا باز شدن فضای مجازی ارتباط داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز