جزییات تازه از مرکز جاسوسی اسرائیل

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۲:۴۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۷۷۷۴
جزییات تازه از مرکز جاسوسی اسرائیل
دبیرکل گروه مقاومت اسلامی «عصائب اهل الحق» با افشای جزییات جدیدی از مرکز جاسوسی اسرائیل در شمال عراق،‌ گفت که کار مرکز اطلاعاتی موساد در اربیل در شمال عراق، رصد کردن جمهوری اسلامی ایران و اوضاع در داخل عراق بود.

به گزارش برنا، «شیخ قیس الخزعلی» در گفت وگو با رسانه های عراقی شب گذشته (سه شنبه شب)  تاکید کرد: مرکز اطلاعاتی موساد در اربیل هدفش رصد کردن اوضاع در جمهوری اسلامی ایران و عراق بود.

این مرکز جاسوسی صهیونیست ها در منطقه، سپیده دم چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ( ۱۴ آوریل ۲۰۲۱) توسط یکی از گروه های نوظهور مقاومت به نام «سرایا اولیاء الدم» مورد هدف قرار گرفت.
الخزعلی در بیان جزییات بیشتری از این مرکز گفت که آن طور که به من اطلاع دادند، نیروهای رژیم صهیونیستی منتسب به سازمان اطلاعات این رژیم (موساد) فعالیت داشتند.

دبیرکل گروه جهادی – سیاسی عصائب اهل الحق تاکید کرد که تصور می کنم دولت عراق از وجود این مرکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اربیل اطلاع نداشت در حالی که برخی از رهبران سیاسی کردستان عراق از فعالیت مرکز مطلع بودند.

وی تاکید کرد که در یکی از حملات به این مرکز سه افسر موساد کشته شدند و چند روز بعد از حمله یک هواپیما از اربیل به طور مستقیم راهی سرزمین های اشغالی شد.

شیخ الخزعلی افزود که بعد از این عملیات، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در دستور العملی از اسراییلی ها خواست که از رفتن به کردستان عراق خودداری کنند.

وی با اشاره به اعتماد خود به جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مسوولان ایرانی هرگز با آمریکایی ها در خصوص پرونده مقاومت عراق علیه حضور نظامی آمریکا در کشور و یا  درخصوص سلاح حزب الله لبنان و مقاومت آن در برابر رژیم صهیونیستی مذاکره نخواهند کرد.

وی با تاکید بر ادامه مقاومت در برابر حضور نظامی آمریکا در عراق گفت که تاکنون از هیچ کس حتی از همپیمانان مان که بسیار به آنها افتخار می کنیم از جمله جمهوری اسلامی ایران در این خصوص، ملاحظاتی نشنیده ایم.

دبیر کل گروه جهادی – سیاسی عصائب اهل الحق گفت که هرگز از مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی تا اخراج آنها از خاک عراق دست بر نمی داریم.

شیخ الخزعلی خاطر نشان ساخت مه یکی از اسباب مشکلات عراق حضور نظامی آمریکا و وجود مخالفان و موافقان در عراق با این حضور است.

به گفته وی، یکی از موافقان حضور نظامی آمریکا نخست وزیر فعلی عراق «مصطفی الکاظمی» است.

شیخ الخزعلی با اشاره به قانون پارلمان مصوب اوائل ۲۰۲۰ در خصوص ضرورت اخراج نیروهای آمریکایی از کشور ادامه داد که نخست وزیر عراق با توجیه برداشت های شخصی خود برای حضور نظامی آمریکا، قانون را نقض می کند.

وی یکی از علل هدف قراردادن الحشد الشعبی، اعتقاد این تشکیلات نظامی به ضرورت خروج نظامیان آمریکا از عراق عنوان کرد.

الخزعلی در این چارچوب گفت که علت اعتراض ما به بازداشت اخیر «قاسم مصلح» فرمانده عملیات غرب الانبار در الحشد الشعبی به خاطر روندهای غیر قانونی در بازداشت او بوده است.
وی در این راستا بازداشت مصلح را تنها یک روز بعد از اعتراضات بغداد در ۲۵ ماه می گذشته (چهار خرداد ۱۴۰۰) را برای دور کردن انظار از عملیات قتل تظاهرکنندگان توسط دستگاه های دولتی عنوان کرد.

دبیرکل گروه جهادی – سیاسی عصائب اهل الحق تاکید کرد که آنچه در منطقه امنیتی سبز (مقر نهادهای حاکمیتی عراق) در بغداد در ۲۶ ماه می (پنجم خردادماه ۱۴۰۰) در خصوص اعتراض به بازداشت قاسم مصلح اتفاق افتاد، در دفاع از اعتبار حکومت بود.

وی در خصوص پاره ای ادعاها که حضور نیروهای الحشد الشعبی و مقاومت را در منطقه امنیتی سبز در دفاع از قاسم مصلح، نقض اعتبار نظام عنوان کردند گفت که وجود پایگاه های نظامی و کنترل آسمان عراق توسط آمریکایی ها یا حضور نظامی ترکیه در شمال عراق، نقض حاکمیت ملی است.
 به گفته وی، ایستادن در برابر آنهایی که درصدد متزلزل کردن اوضاع عمومی کشور و یا می خواهند وجهه الحشد الشعبی را تخریب کنند، عین حفاظت از حاکمیت و اعتبار نظام سیاسی حاکم بر کشور است.

وی تاکید کرد: از نظر نیروهای الحشد الشعبی بازداشت قاسم مصلح یک روند ادامه دار است و سکوت در برابر آن به نتایج خطرناکی منجر خواهد شد.

شیخ الخزعلی همچنین به سخنان وزیر دفاع عراق که گفته بود، الحشد الشعبی نقش تسریع کننده را در آزادی مناطق از دست گروه تروریستی داعش داشته و نه بیشتر پاسخ داد: الحشد الشعبی مناطقی که وزیر دفاع و رییس پارلمان و وزیران موجود در دولت در آنجا متولد شده اند، را از چنگال تروریسم آزاد کرد.

وی در  پاسخ به اینکه پست نخست وزیری در انتخابات آینده از آن کیست؟ گفت: با تصدی پست نخست وزیری توسط هرکس که باشد از جمله شخص «مصطفی الکاظمی» مشکلی نداریم اما باید کاملا مواضع اش روشن باشد.

شیخ الخزعلی تاکید کرد که الکاظمی با وجود اینکه تعهد داده با آمریکاییها برای اخراج آنها از کشور مذاکره کند اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

به گفته وی، نظامیان آمریکا در عراق از طرف گروه های مقاومت مورد هدف قرار خواهند گرفت و تصمیم تشدید حملات به حضور نظامی امریکاییها از حیث کمی و کیفی اتخاذ شده است.

وی با اشاره اینکه حزب الله لبنان از طریق وساطت آلمانی ها با رژیم صهیونیستی مذاکره کرد گفت که گروه های مقاومت در عراق نیز آمادگی مذاکره مستقیم با آمریکایی ها را ندارند.
دبیرکل عصائب اهل الحق با اشاره به ارتقا حملات مقاومت علیه آمریکایی ها در عراق از حیث کیفی گفت که ارتقا این حملات حتی رسانه های آمریکایی را شگفت زده کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز