فعال سیاسی اصلاح طلب:

اگر ما فکر کنیم که مردم فقط نسبت به عملکرد روحانی ناراضی هستند مسیر را اشتباه رفته ایم/ مشارکت را عموما ۳۵ تا ۴۰ درصد در نظر می گیرند/ جریان های سیاسی مسیر را اشتباه انتخاب کردند

۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۰۵:۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۸۷۰
اگر ما فکر کنیم که مردم فقط نسبت به عملکرد روحانی ناراضی هستند مسیر را اشتباه رفته ایم/ مشارکت را عموما ۳۵ تا ۴۰ درصد در نظر می گیرند/ جریان های سیاسی مسیر را اشتباه انتخاب کردند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر ما فکر کنیم که مردم فقط نسبت به عملکرد آقای روحانی و یا نسبت به عملکرد دولت تدبیر و امید ناراضی هستند مسیر را اشتباه رفته ایم.

«پیام مجرد»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با بیان اینکه بحث انتخابات ریاست جمهوری امسال یک مقدار متفاوت تر از دوره های گذشته است، اظهار کرد: فشار اقتصادی که روی مردم آمده باعث شده که مردم نسبت به قوای مختلف دلسرد شوند. نکته مورد توجه که وجود دارد در حوزه انتخابات ریاست جمهوری، مردم نسبت به هر سه قوه ناراضی هستند. اگر ما فکر کنیم که مردم فقط نسبت به عملکرد آقای روحانی و یا نسبت به عملکرد دولت تدبیر و امید ناراضی هستند مسیر را اشتباه رفته ایم.

او افزود: مردم نسبت به عملکرد کلان ناراضی هستند برای اینکه صددرصد مشکلاتی که حال حاضر اتفاق افتاده فقط تقصیر دولت آقای روحانی نیست البته انتقاداتی هم به عملکرد دولت وجود دارد و متاسفانه در کنار آن قانونگذاری ها و مفسده های اقتصادی اتفاق می افتد. قطعا تک به تک این آیتم ها را رئیس قوه قضائیه باید ورود پیدا کرده و پیگیری کند.

مجرد ادامه داد: پس مردم نسبت به عملکرد هر سه قوه ناراضی هستند و هر سه قوه باید نسبت به وضع موجود پاسخگو باشند. ولی قطعا با توجه به اینکه حوزه اجرا دست خود آقای روحانی بوده درصد ناراحتی مردم نسبت به دولت حال حاضر بیشتر است. متاسفانه هم ناراضی بودن و هم مسائلی مثل کرونا و فشار اقتصادی که روی مردم است مسیر را به سمتی می برد که مشارکت مردم مشارکت مطلوبی نباشد.

او گفت: نظام زمانی سود می برد که مردم  رضایت کامل داشته باشند و با اشتیاق به صندوق رای بروند ولی متاسفانه این اتفاق باعث شده که مشارکت را عموما 35 تا 40 درصد در نظر می گیرند، ما هنوز وارد فضای جدی انتخاباتی نشده ایم، فضای انتخابات جدی پس از مناظرات اتفاق خواهد افتد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که حمایت اصلاح طلبان از کاندیدای اصلاحات تا چه اندازه می تواند فضا را به نفع آنها تغییر دهد، گفت: همتی جلسات متعددی را با جوانان و اقشار مختلفی از مردم و  دبیران کل احزاب اصلاح طلب و اصولگرا داشته است،  ولی متاسفانه همان انفعال هایی که در شورای عالی اصلاح طلبان می دیدیم همان انفعالات در نهاد اجماع ساز هم وجود دارد. برای من نامفهوم است که ما بیانیه ای بدهیم و بگوییم که مشارکت فعال در عرصه انتخابات داشته باشیم ولی کاندیدا نداشته باشیم و بگوییم بروید رای بدهید ولی ما کاندید نداریم.

او افزود: ما چگونه می توانم مردم را به مشارکت در انتخابات مشتاق کنیم ولی هیچگونه گزینه ای نداشته باشیم اینها عملکرد اشتباه اصلاح طلبان است. اگر ما باعث شویم که مردم از صندوق رای دورتر شوند یعنی داریم به جمهوریت نظام ضربه می زنیم و زمانی که ما به جمهوریت نظام ضربه می زنیم، به منافع ملی نظام ضربه می زنیم و بعد از منافع ملی قطعا به منافع جریانی ضربه می زنیم که این اتفاق نباید بیفتد.

مجرد تصریح کرد: در دوره های قبلی وضع کاندیداها یکسان بود. مردم نسبت به معیشت خود ناراحت هستند و می گویند رای نمی دهند اما شاید دو گزینه جذاب باعث می شد مردم بیشتر پای صندوق رای بروند اما الان همان آیتم هایی که می توانست فضا را گرمتر کند، گرفته شده است.

او اضافه کرد: از آن طرف هم جریان های سیاسی مسیر را اشتباه انتخاب کردند و می گویند ما مشارکت فعال می خواهیم اما بدون گزینه، که از نظر من اصلاح طلب بسیار خنده دار است. ما الان مشکل معیشت داریم ما مدیر سیاسی نمی خواهیم ما یک تکنوکرات اقتصادی می خواهیم کسی که وارد فضاهای سیاسی و جریان های سیاسی نباشد زیرا در این صورت قطعا می تواند، کمک زیادی به اقتصاد و به خود کشور انجام بدهد.

مجرد عنوان کرد: مشکل معیشت مردم با توجه به گویش اقتصادی دکتر همتی، می تواند به این جریان سازی کمک کند چون برنامه اقتصادی او واقعا عمل گرایانه تدوین شده است و این نکته وجود دارد که با چند جوان قطعا ما پیروز انتخابات نمی شویم بسیاری از جوانان و  جریان اصلاح طلبی باید به سمت اتحاد بروند. دو گزینه اصلاح طلب و معتدلی که نزدیک به جریان اصلاح طلب هستند باید دو ستاد خود را همگام با هم کنند و اگر همگام با هم کنند و بتوانند تقسیم وظایف بسیار خوبی داشته باشند، قطعا حضور بسیار خوبی را در مناظرات  خواهند داشت و قطعا می توانند در انتخابات معجزه کنند.

او تصریح کرد: همه اینها اما و اگر است. اگر آقایان بیایند و دور یک میز بنشینند و شورای اصلاح طلب و جبهه اصلاح طلب یک مقدار از مواضع خود کوتاه بیاید در این دو هفته می توانند، معجزه ساز انتخابات سال 1400 باشند.۷

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز