وزیران کشور ایران و تاجیکستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۸:۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۸۰۰۵
وزیران کشور ایران و تاجیکستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
با امضای تفاهم‌نامه بین وزیران کشور ایران و تاجیکستان، همکاری‌های حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته، افراط گری و تروریسم، قاچاق مواد مخدر، آموزش پلیس، انتقال تجربیات، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در مساله سرمایه‌گذاری و تجارت، فعالیت‌های بیشتری بین دو کشور شروع می‌شود.

به گزارش برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در دومین روز از سفر وزیر کشور تاجیکستان به تهران پس از امضا و تبادل تفاهم‌نامه همکاری با همتای تاجیکستانی خود با اشاره به مذاکرات دو روز اخیر خود با رمضان رحیم‌زاده گفت: بعد از مذاکراتی که از اسفندماه سال گذشته با رحیم زاده در تاجیکستان داشتم و سفری که محمد جواد ظریف به این کشور بعد از سفر بنده داشتند؛ امروز حاصل این زحمات و تلاش ها منجر به امضای سند همکاری میان دو کشور شد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: با هماهنگی صورت گرفته در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته، افراط گری و تروریسم، قاچاق مواد مخدر، آموزش پلیس، انتقال تجربیات، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در مساله سرمایه گذاری و تجارت فعالیت‌های بیشتری بین دو کشور شروع می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه توافقات خوبی میان دو کشور به امضا رسید، گفت: قطعاً این توافقات در گسترش روابط و مناسبات در حوزه‌های امنیتی، انتظامی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری موثر واقع خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد دو کشور بتوانند با هماهنگی صورت گرفته در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته، افراط گری و تروریسم، قاچاق مواد مخدر، آموزش پلیس، انتقال تجربیات، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در مسأله سرمایه گذاری و تجارت فعالیت‌های بیشتری را شروع کنند.

 به گفته رحمانی فضلی همکاری دو کشور مسلمان، همسایه و فارسی زبان برگ زرینی در روابط دوجانبه کشور است و تلاش می‌کنیم این اقدامات مقدمه ای برای گسترش روابط با سایر کشورهای فارسی زبان و منطقه باشد.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد دو طرف بتوانند با همکاری سازنده در عملی و اجرایی ساختن این توافقات گام‌های موثری بردارند تا آثار مثبت این همکاری در توسعه اقتصادی و تجاری دو کشور دیده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز