دور دوم انتخابات ریاست جمهوری/ رقابت تنگاتنگ میان نامزدها

۱۴۰۰/۰۳/۱۶ - ۱۰:۴۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۸۹۱۸
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری/ رقابت تنگاتنگ میان نامزدها
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو امروز (یکشنبه) میان «کیکو فوخیموری» از حزب راستگرای «نیروی مردمی» و «پدرو کاستیو» از حزب چپگرای «پروی آزاد» برگزار می شود.

به گزارش برنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، مردم پرو امروز (یکشنبه) برای مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پای صندوق های رای می روند تا از میان دو نامزد راه یافته به دور دوم یعنی «کیکو فوخیموری» از حزب راستگرای «نیروی مردمی» و «پدرو کاستیو» از حزب چپگرای «پروی آزاد» یک نفر را انتخاب کنند.  

لوپوئن با تاکید بر اینکه در پرو رای دادن اجباری است و شرکت نکردن در انتخابات نیز جریمه دارد، پیش بینی کرد که اکثریت مردم این کشور پای صندوق های رای خواهند رفت.  

این نشریه فرانسوی با اشاره به آمار جان باختگان کرونا در پرو تصریح کرد: رقابت ها میان دو جناح در این کشور در حالی است که ۱۸۴ هزار نفر تاکنون در پرو بر اثر ابتلا به همه گیری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و در نتیجه پرو پنجمین کشور از لحاظ آمار جان باختگان کرونا در جهان و نخستین کشور به نسبت جمعیت ۳۳ میلیون نفری خود محسوب می شود.  

لوپوئن ادامه داد: پس از اعتراضات مردمی نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی در این کشور که به جایگزینی سه رئیس جمهور در عرض ۱۰ روز منجر شد، انتظارات از این انتخابات، خاتمه یافتن تداوم بی ثباتی سیاسی در این کشور است.  
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز