تجمع در کانادا برای اعلام همبستگی با مسلمانان

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۵:۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۰۵۳۶
تجمع در کانادا برای اعلام همبستگی با مسلمانان
هزاران نفر از مردم کانادا برای ادای احترام به ترور چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان و همچنین اعلام همبستگی با جامعه مسلمانان این کشور تجمع کردند.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم کانادا از همه ملیت ها و ادیان در مقابل مسجدی در جنوب استان اونتاریو برای ادای احترام به ترور چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان و همچنین اعلام همبستگی با جامعه مسلمانان این کشور تجمع کردند.

 نخست وزیر کانادا شامگاه گذشته قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان را حمله تروریستی اعلام کرده است.

جاستین ترودو طی سخنانی در مجلس عوام گفت: این کشتار تصادفی نبود بلکه یک حمله تروریستی با انگیزه نفرت در قلب یکی از جوامع ما بود.

وی همانند بسیاری از احزاب مخالف و رهبران جامعه مسلمانان اذعان کرد: بسیاری از مسلمانان در این کشور با ترس زندگی می کنند.

ترودو در این رابطه تصریح کرد: بسیاری از مردم غیرمسلمان کانادا برای نخستین بار، ترس و وحشت مسلمانان در این جامعه را درک کردند.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوپوئن، نمایندگان جامعه مسلمانان کانادا در بیانیه ای خواستار اقدام علیه نفرت پراکنی و اسلام هراسی در این کشور شدند؛ پیامی که رهبران پنج حزب سیاسی مجلس عوام اوتاوا (پایتخت کانادا) که در این تجمع نیز حضور داشتند، بر آن صحه گذاشتند.

"بیل بلر" وزیر وزیر امنیت عمومی و آمادگی اضطراری کانادا نیز این حمله را اقدامی وحشتناک اسلام هراسی توصیف کرد.

بلر افزود: آنها معتقدند این خانواده به دلیل ایمانشان مورد هدف قرار گرفته اند و انگیزه حمله به دلیل نفرت از مسلمانان بوده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز