نخست‌وزیر سابق مغولستان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۱۰:۲۶:۳۵
کد خبر: ۱۱۹۰۷۵۸
نخست‌وزیر سابق مغولستان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد
نخست وزیر سابق مغولستان با پیروزی در انتخابات روز چهارشنبه ، ششمین رئیس جمهور منتخب در این کشور لقب گرفت و قدرت حزب حاکم "مردم مغولستان" را تحکیم کرد.

به گزارش برنا، "اوخنا خورلسوخ" ( Ukhnaa Khurelsukh ) که پیشتر در سال جاری در پی اعتراضات مردمی مجبور شده بود از مقام نخست وزیری استعفا کند، در انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه از "سودنامزوندای اردینی"  (Sodnomzundui Erdene) نامزد حزب مخالف دموکراتیک مغولستان پیش افتاد.

خورلسوخ که 70 درصد آرا واجدین شرایط را از آن خود کرد ؛ در مقام ریاست جمهوری جانشین "خالتما باطولگا" ( Khaltmaa Battulga ) می‌شود که در پی اصلاحات جنجالی در قانون اساسی مغولستان نتوانست برای بار دوم نامزد این مقام شود.

در این کشور محصور در خشکی بین دو کشور روسیه در شمال و چین در جنوب ، دو میلیون نفر واجد حق رای هستند و این درحالی است که بی‌ثباتی‌های سیاسی یکی از مشکلات مداوم برای مردم‌سالاری نوپا در این کشور بوده است. این کشور پس از دهه‌ها حاکمیت کمونیستی ، در سال 1992 اولین قانون اساسی خود را تصویب کرد.

پیروزی خورلسوخ در انتخابات ریاست جمهوری مغولستان در حالی است که کارزار انتخاباتی در این کشور به علت محدودیت‌های کرونایی بسیار کمرنگ بود و بسیاری از فعالیت‌های انتخاباتی در این هفته در پی مثبت شدن آزمایش کرونای "دانگاسورن انخبات" ( Dangaasuren Enkhbat) نامزد "حزب ملی کار" لغو شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز