آمریکا:

از فروش ماهواره روسی به ایران اطلاع داریم

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۰۹:۳۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۱۳۱۳
از فروش ماهواره روسی به ایران اطلاع داریم
معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واکنش به خبر فروش ماهواره روسی به ایران گفت: واشنگتن از این مسئله مطلع است و گزارش رسانه‌ها در این رابطه را دنبال می کند.

به گزارش برنا، جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا  در یک نشست خبری درباره گزارش ادعایی روزنامه واشنگتن‌پست مبنی بر فروش ماهواره پیشرفته روسیه به ایران و اینکه آیا این مسئله تاثیری در مذاکرات مربوط به برجام خواهد داشت، گفت: ما از این موضوع مطلع هستیم و گزارش این رسانه‌ها را در این باره دنبال می‌کنیم.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پورتر تصریح کرد: آنچه می توانم بگویم این است که از مسئله مطلعیم و گزارشات این رسانه ها درباره قصد احتمالی روسیه برای ارائه یک سیستم ماهواره ای پیشرفته به ایران را دنبال می کنیم. جدای از آن، چیز بیشتری برای اعلام و هیچ پاسخ دیگری در این زمینه نداریم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره بازگرداندن زندانیان دوتابعیتی به آمریکا و اینکه آیا هنوز با تهران گفت‌وگویی در این زمینه انجام می شود یا نه، مدعی شد که این افراد به طور ناعادلانه در ایران زندانی شده اند.

جالینا پورتر در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود گفت: ما همچنان خواهان بازگشت تمام شهروندان آمریکایی زندانی در ایران و سایر کشورها هستیم و به تلاش های خود (در این زمینه) ادامه می دهیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وزیر امورخارجه آمریکا در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه هفت درباره آزادی این زندانیان گفت‌وگو خواهد کرد، اظهار داشت: من نمی‌خواهم درباره محور دیدارهای وزیر خارجه پیش‌بینی کنم و اگر اطلاعاتی از این نشست داشته باشیم حتما اعلام می‌کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز