رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی:

اصولگرایان برای رای آوردن تغییر رویکرد نداده‌اند/ سردار کوثری هم گزینه برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس تهران است/ شورای ائتلاف دخالتی در داوطلبی دختر شهید سلیمانی نداشته است

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۱:۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۱۹۱۹۶۸
اصولگرایان برای رای آوردن تغییر رویکرد نداده‌اند/ سردار کوثری هم گزینه برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس تهران است/ شورای ائتلاف دخالتی در داوطلبی دختر شهید سلیمانی نداشته است
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: نباید چنین نتیجه گیری کنیم که جریان اصولگرا معتقد به آزادی بیان نیستند و برای رای آوردن، تغییر رویکرد داده اند ما همیشه به آزادی بیان اعتقاد داشتیم و نامزدها هم به این عقیده پایبند هستند.

به گزارش برنا، غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، در نشست خبری گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تجربه ای است برآمده از ۴۲ سال کار انتخاباتی، سیاسی و تجربی که ابتدا به صورت جبهه مردمی انقلاب جمنا اعلام فعالیت کرد و بعداً تجربه جمنا تکامل پیدا کرد.

حدادعادل افزود: شورای ائتلاف چه در انتخابات مجلس و چه انتخابات شورای شهر و روستا بنا دارد فهرستی که به مردم عرضه می کند حاصل اتاق های دربسته نباشد. این شیوه اگر کارایی هم داشته متعلق به دهه ۶۰ بوده و امروز با تحولی که اتفاق افتاده، روش های جدیدی باید اتخاذ شود. بنابراین ما در سال های اخیر تلاشمان این بوده وقتی افرادی را برای رای گیری به مردم معرفی می کنیم نظر مردم را هم کسب کنیم و این اساس تفاوت ما با گذشته و برخی فهرست های است که امروز عرضه شده است. با ثبت نام گسترده از افراد، نظر آنها را دریافت کردیم و ۳۱۳ نفر را به معرض رای بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم تهران گذاشتیم و از این رای گیری ۸۴ نفر را که ۴ برابر ظرفیت شورای شهر تهران بود به مصاحبه دعوت کردیم و بعد از آن، فهرستی را به شورای انتخابی که شورای ائتلاف عرضه کردیم و ۲۱ نفر با رای شورای انتخاب معرفی شدند.

او افزود: با چنین فرایندی ما به ۲۱ نفر رسیدیم که نزدیک به ۱۵ نفر امروز در جلسه حضور دارند. اگر بخواهم یک تصویر کلی از این ۲۱ نفر فهرست شورای اسلامی شهر تهران تقدیم کنم باید عرض کنم از این ۲۱ نفر ۹۵ درصد سابقه کار اجرایی دارند‌. سردار کوثری هم گزینه برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس تهران است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: دو نفر سابقه شهرداری منطقه را دارند.۴ نفر از بانوان حضور دارند و از مجموع این ۲۱ نفر ۱۰ نفر به خانواده معظم شهدا تعلق دارند. امروز در خدمت شما نامزدهای مورد نظر خود را در شورای اسلامی شهر تهران و سایر انتخابات معرفی می کنیم. می دانید در تهران مردم برای ۴ انتخابات پای صندوق رای می روند. نامزد ما برای ریاست جمهوری رئیسی است و افتخار می کنیم که از ایشان حمایت می کنیم. امیدواریم با پیروزی ایشان ملت روحیه امید، نشاط و همبستگی بیشتری پیدا کنند.

او تاکید کرد: در خبرگان نامزدهای معرفی شده از سوی حوزه علمیه قم را نامزد شورای ائتلاف می دانیم.

او بیان کرد: مردم ما توجه کرده اند که عملیات روانی و بداخلاقی که در انتخابات ۹۲ و ۹۶ صورت گرفت چه عواقب بدی داشت بنابراین این ترفند توهین به رئیسی یک ترفند نخ نمایی شده که تاثیری نداشته است.  

حدادعادل اظهار کرد: نباید چنین نتیجه گیری کنیم که جریان اصولگرا معتقد به آزادی بیان نیستند و برای رای آوردن، تغییر رویکرد داده اند ما همیشه به آزادی بیان اعتقاد داشتیم و نامزدها هم به این عقیده پایبند هستند.

او درباره کاندیداتوری دختر شهید سلیمانی اظهار کرد: خانم نرجس سلیمانی ابتدا به صورت انفرادی در عرصه حضور پیدا کردند و ما چون احتمال دادیم شاید به این شکل توفیقی نداشته باشند و این عدم توفیق مورد سوءاستفاده رسانه‌های معاند قرار گیرد، بحث حضور ایشان در فهرست را مطرح کردیم. حتی بعداً بخاطر احتمال برخی سوء برداشت‌ها پیشنهاد انصراف به ایشان دادیم اما مصمم بودند و هستند که حضور داشته باشند. حضور نام سلیمانی قطعا موجب برکت این فهرست است اما اینگونه نیست که این امر برای اعتبار فهرست ما صورت گرفته باشد. دو بار درباره ایشان در جلسه شورای ائتلاف رای‌گیری شد. خانم نرجس سلیمانی تحصیلات حقوق و علوم سیاسی دارند و به خدمات اجتماعی علاقمندند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز