نماینده مجلس دهم:

مناظرات تغییری در رای مردم ایجاد نکرد/ مهرعلیزاده به نفع همتی کنار می‌رود/ سعید جلیلی تا پایان می‌ماند

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۰۵:۰۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۲۲۰۱
مناظرات تغییری در رای مردم ایجاد نکرد/ مهرعلیزاده به نفع همتی کنار می‌رود/ سعید جلیلی تا پایان می‌ماند
نماینده مجلس دهم گفت: کسانی که بنای رای دادن در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را داشتند تقریبا انتخاب خودشان را کرده اند و مناظرات نتوانسته در نظر مردم تغییری ایجاد کند.

«سید حسین نقوی حسینی»، نماینده مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "مناظرات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری" گفت: کسانی که بنای رای دادن در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را داشتند تقریبا انتخاب خودشان را کرده اند و مناظرات نتوانسته در نظر مردم تغییری ایجاد کند. هیچ کدام از مناظراتی که صورت گرفت نتوانسته، تحول و تغییر جدی در آرایش انتخاباتی به وجود آورد و تاثیرگذاری در رای مردم نداشته است. اگر چه در مناظره اخیر برخی از نامزدها برنامه های خوبی را ارائه کردند ولی در مقابل برخی دیگر هم نشان دادند برنامه ای ندارند. برخی در چارچوب موازین و اصول صحبت کردند و برخی بداخلاقی کردند، برخی هم وعده های نشدنی دادند، در مجموع هیچ کدام از این کاندیداها نتوانستند به گونه ای تاثیر بگذارند که آرایش انتخابات دست خوش تغییرات شود. 

او ادامه داد: با توجه به کم اثری مناظره ها، آرایش انتخاباتی همان روند خودش را ادامه می دهد و در  در متن جامعه و تبلیغات انتخابات تقریبا رئیسی حرف اول را می زند. در کوی و برزن، در شهرستانها و استان ها که برآورد می کنیم آقای رئیسی با فاصله خیلی زیادی از سایر کاندیداها پیروز انتخابات خواهد بود. فاصله رای رئیسی با سایر نامزدها خیلی زیاد است و اصلا نمی توانند برای رئیسی تهدیدی محسوب شوند و یا در سبد رای رئیسی تاثیری بگذارند. اصلا نیاز نیست کسی به نفع آقای رئیسی کنار برود و یا کسی به نفع ایشان انصراف دهد. اگر انتخابات با حضور هر 7 نامزد هم برگزار شود و همه افراد هم تا پایان باقی بمانند باز هم آقای رئیسی با فاصله خیلی زیادی، رای خواهد آورد. 

نقوی حسینی بیان کرد: طبق اظهاراتی که تاکنون نامزدها داشته اند گویا قرار نیست به نفع آقای رئیسی کناره گیری کنند و بنا دارند تا پایان در عرصه انتخابات باقی بمانند یعنی هیچ کدام نحوه بیان و حضورشان به شکلی نیست که بتوان حدس زد، شاید قصد کناره گیری داشته باشند. به نظرم سعید جلیلی هم تا پایان انتخابات خواهد ماند اما بین مهرعلیزاده و همتی، مهرعلیزاده به نفع همتی کناره گیری می کند. همانطور که گفتم هر کدام از نامزدها که بخواهند در عرصه انتخابات باقی بمانند هیچ مشکلی برای رئیسی ایجاد نمی شود زیرا فاصله خیلی زیاد است. حدس من بر این است که آقای رئیسی  80 درصد آراء را در اختیار دارد و مابقی کاندیداها 20 درصد.

او در خصوص تاثیر مناظرات بر مشارکت مردم در انتخابات گفت: اگر مشارکت را بر روی 40 درصد فرض کنیم شاید مناظرات 5 درصد بر مشارکت مردم توانسته تاثیرگذار باشد. 8

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز