یک کاندیدای ریاست جمهوری:

زود است که اسامی کابینه خود را اعلام کنم

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۲۱:۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۹۲۲۷۴
زود است که اسامی کابینه خود را اعلام کنم
یک کاندیدای ریاست جمهوری گفت: فرصت زیادی نداریم. زمان آن فرا رسیده که اقتصاددانان نقش تعیین‌کننده داشته باشند.یک مقدار زود است که اسامی کابینه خود را اعلام کنم.

به گزارش برنا، عبدالناصر همتی در برنامه آگاهانه در پاسخ به سؤالی در مورد علت نامزدی در این انتخابات گفت: فرصت زیادی نداریم. زمان آن فرا رسیده که اقتصاددانان نقش تعیین‌کننده داشته باشند.

وی افزود: یک مقدار زود است که اسامی کابینه خود را اعلام کنم.

وی در مورد کاهش نرخ تورم گفت: ساختار تورم زای اقتصاد ما و برداشته شدن تحریم‌ها عوامل اصلی در تغییر نرخ تورم خواهند بود. باید اثر نقدینگی بر اقتصاد را عقیم کرد. همتی از ارائه هدف مشخصی در مورد کاهش نرخ تورم خودداری ولی بازه ۱۲- ۸ درصد را در این مورد تعیین کرد.

همتی در مورد تفاوت بازار مسکن در دوره وی با شرایط فعلی گفت: گرانی قیمت زمین باعث گرانی مسکن شده و دولت می تواند با ارائه زمین ارزان به بخش خصوصی (با هدف ساخت سالانه ۶۰۰ هزار واحد مسکونی) و ساخت مسکن های اجاره ای با کمک نهادهای عمومی به جوانان کمک کند.

این نامزد انتخابات با حمایت از ایجاد هیأت مستقل ناظر بر وعده های نامزدهای ریاست جمهوری گفت: این هیأت علاوه بر مسائل اقتصادی باید در همه زمینه ها از جمله موضوع های سیاسی و اجتماعی نیز نظارت کند.

رئیس پیشین بانک مرکزی در مورد تغییر بازار بورس در دوران ریاست جمهوری خود گفت که این بازار از همان ماه نخست بهبود خواهد یافت و دخالت دولت و قیمت گذاری دستوری را حذف خواهد کرد.

همتی در پاسخ به سوالی در مورد سفر و تماس مستقیم با مردم کوچه و خیابان گفت: من ماهی دو بار این کار به میان مردم خواهم رفت و به مناطق محروم سرکشی خواهم کرد.

 

نظر شما