وزیر خارجه آمریکا:

روسیه به دنبال فراهم کردن سامانه‌های ماهواره‌ای پیشرفته برای ایران بود

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۰۶:۴۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۹۲۳۰۹
روسیه به دنبال فراهم کردن سامانه‌های ماهواره‌ای پیشرفته برای ایران بود
وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری سی‌بی‌اس از عدم معامله با روسیه بخاطر مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

به گزارش برنا، وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت:  بخاطر مذاکرات هسته اى در مورد هیچ موضوعى با روسیه معامله نمى کنیم. روسیه به دنبال فراهم کردن سامانه‌های ماهواره‌ای پیشرفته برای ایران بود. 

بلینکن اظهار کرد: نخست، زمانی که موضوع به گفت‌وگوهای هسته‌ای می‌آید، ما به خاطر مذاکرات هسته ای هیچ موضوع یا منافع دیگری را معامله نمی کنیم. بنابراین من می‌خواهم درباره این موضوع بسیار شفاف باشم. دوم، من قصد ندارم جلوتر از رئیس جمهور به پیش بروم. من گمان می‌کنم که وی این موضوع را طی روزهای آینده با رئیس جمهور پوتین مطرح خواهد کرد. دیدار بایدن با رئیس جمهور پوتین در شرایط خلأ صورت نمی‌گیرد. بایدن پس از نشست سران گروه 7، نشست ناتو، دیدار با سران اتحادیه اروپا به دیدار با پوتین می‌رود. 

او افزود: در کل، زمانی که ما دموکراسی‌های جهان را گرد هم می‌آوریم، این قدرت نظامی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیکی بسیار قدرتمندی خواهد بود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در این کشورها اعتماد به رهبری آمریکا، تحت رهبری رئیس جمهور بایدن، 75 درصد است. این آمار سال گذشته 17 درصد بوده است. بنابراین، ما در حال حاضر در موضعی هستیم که در نتیجه بازیابی رهبری آمریکا بوده و تحت این رهبری، تمامی این کشورها با دلیل و هدف مشترک از جمله تعامل با چالش‌های ناشی از روسیه و چین گرد هم می‌آیند.

نظر شما