هشدارهای مقاومت فلسطین، آمریکا را ترساند

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۰۷:۵۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۲۸۳۳
هشدارهای مقاومت فلسطین، آمریکا را ترساند
در پی موافقت کابینه اسرائیل با برگزاری راهپیمایی موسوم به "پرچم‌ها" و هشدارهای مقاومت فلسطین در این باره، سفارت ایالات متحده در قدس اشغالی به کارمندان خود دستور داد که وارد بخش قدیمی این شهر نشوند

به گزارش برنا، به نقل از آناتولی، سفارت آمریکا در قدس روز سه شنبه با پیش بینی تنش‌های احتمالی ناشی از سازماندهی "راهپیمایی پرچم‌ها"، نسبت به ورود کارمندان این سفارتخانه و خانواده‌های آنها به بخش قدیمی این شهر هشدار داد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "به دنبال تماس برای برگزاری راهپیمایی پرچم در بیت المقدس و احتمال سازماندهی تظاهرات علیه آن در بخش قدیمی قدس، ورود کارمندان دولت آمریکا و خانواده‌های آنها به این بخش ممنوع است. "

در این بیانیه آمده است: از آنجا که حوادث امنیتی اغلب بدون هشدار رخ می‌دهد ، از شهروندان آمریکایی در قدس خواسته می‌شود "احتیاط کرده و اقدامات مناسب را برای حفظ امنیت خود انجام دهند."

عصر دوشنبه ، عمر بار لیو، وزیر جدید امنیت داخلی اسرائیل، پس از ارزیابی اوضاع با رهبران ارتش، سرویس امنیتی شین بت و پلیس، با برگزاری راهپیمایی "رقص پرچم‌ها" موافقت کرد.

"رقص پرچم ها" در واقع نوعی راهپیمایی است که در آن شرکت کنندگان با حمل پرچم‌های اسرائیل در مسیر مشخص شده(باب العمود، یکی از دروازه‌های بخش قدیمی قدس) می‌رقصند.

پیشتر پلیس اسرائیل درخواست سازمان‌های راست گرای اسرائیلی برای سازماندهی "راهپیمایی پرچم ها" را رد کرد ، اما تحت فشار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین روز سه شنبه گذشته این راهپیمایی تصویب شد.

این راهپیمایی طبق برنامه قرار بود ماه گذشته به مناسبت سالگرد اشغال قدس شرقی برگزار شود، اما به دنبال تجاوز به غزه به تعویق افتاد.

فعالان فلسطینی همزمان با این راهپیمایی تحریک آمیز در فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از مردم فلسطین خواستند تا در باب العمود تجمع کنند.

مقاومت فلسطین نیز هشدار داده که برگزاری این راهپیمایی ممکن است از حد واکنش در اراضی اشغالی فراتر رفته و به یک جنگ منطقه‌ای کشیده شود.

نظر شما