همکاری جدید آمریکا و عربستان شروع شد+جزییات

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۲۳:۴۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۹۳۳۶۹
همکاری جدید آمریکا و عربستان شروع شد+جزییات
فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) روز سه شنبه از برگزاری تمرین مشترک با عربستان سعودی برای مقابله با حملات پهپادی خبر داد.

به گزارش برنا؛ به نقل از سی ان ان، سنتکام اعلام کرد که اخیرا نیروی مأموریت‌های هوایی - زمینی تفنگداران دریایی آمریکا به منظور دست‌یابی به اهدافی خاص و پاسخگویی در بحران‌ها در عربستان سعودی تمرینی با سامانه پدافند هوایی «مارینز» (MADIS) برگزار کرده است.

فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا افزوده است: یکی از وظایف این سامانه پدافند هوایی مبارزه با پهپادهای کوچک است.

این تمرین در حالی برگزار شده که پهپادهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یکی از چالش‌های بزرگ عربستان سعودی در جنگ یمن بوده و این پهپادها در عملیات‌های بسیاری اهداف نظامی در خاک عربستان سعودی را هدف قرار داده است.

همچنین هفته گذشته رزمایش مشترک موسوم به «پنجه‌های شاهین ۴» با مشارکت نیروهای زمینی سعودی و آمریکا، در شمال عربستان آغاز شد.

عربستان هدف از برگزاری این رزمایش مشترک را «تقویت همکاری نظامی میان سعودی و آمریکا و یکپارچه‌سازی مفاهیم نظامی از طریق فعالیت مشترک میان نیروهای زمینی دو کشور و تبادل اطلاعات و تجارب نظامی و توافق‌ بهتر در زمینه‌ آمادگی‌های نظامی و افزایش توان‌ نبرد برای هرگونه تهدید خارجی» اعلام کرد.

اردیبهشت ماه گذشته نیز نیروی هوایی آمریکا و عربستان رزمایش مشترکی با عنوان «سراب صحرا ۳» با هدف اعلامی «ایجاد بازدارندگی لازم در برابر هر گونه حمله» برگزار کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز