بیانیه جمعی از اعضای هیأت علمی کشور در حمایت از همتی

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۲۱:۳۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۹۳۸۴۲
بیانیه جمعی از اعضای هیأت علمی کشور در حمایت از همتی
جمعی از اعضای هیأت علمی کشور در حمایت از دکتر عبدالناصر همتی بیانیه ای را صادر کردند.

به گزارش برنا،  متن بیانیه به شرح زیر است؛ 

(نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری )

 

بسمه تعالی

مردم عزیز ایران؛ بیش از 4 دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران میگذرد و در این سالها باور به آبادانی و اعتلای ایران سرفراز در سایه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، همه ما را فارغ از قومیت، مذهب، سلیقه و جنسیت در کنار هم متحد و استوار نگاه داشته و هیچ کدام از حوادث و رخدادهای ناگوار از جمله جنگ و تحریم نتوانسته در اراده ما برای اصلاح امور خللی وارد نماید.

  با این وجود امروز مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتیِ برخاسته از عوامل متعدد داخلی و بینالمللی - که در آن نقش تصمیمات ناصحیح و سوء مدیریتهای داخلی انکارناپذیر است- دشواریهای متعددی برایمان ایجاد کرده و میطلبد در رویکردهای حاکم بر مدیریت کلان کشور بازنگری اساسی صورت پذیرد که اصلاح حکمرانی برای حاکم کردن مبانی علمی در حمرانی و مدیریت کشور، ضروریترین رکن این تغییر به حساب میآید. در کنار این تغییرِ رویکرد، تعامل و انسجام ملی برای رفع عدم توازنها و برقراری پیوندهای استراتژیک منطقهای و بینالمللی در سایه حفظ احترام و عزت ایرانیان موضوع دیگری است که نماد اصلی آن رفع تحریمهاست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب " اگر بتوان تحریمها را رفع کرد حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کرد".

  علاوه بر اقتصاد و معیشت، بیتوجهی آشکار به رأی و نظر مردم در ترسیم مسیر فراروی ایران، مخاطره جدی دیگری است که بنیانهای توسعه وطنمان را نشانه گرفته و جمهوریت نظام را با تهدید مواجه کرده. صندوق رأی که در گذشته راهی برای تنفس جامعه و تغییر دموکراتیک رویکردها در اداره امور کشور محسوب میشد،‌ امروز به روزنه بسیار تنگی تبدیل شده و عدهای با ناامید کردن ما تلاش میکنند همین زمینه حداقلی و امیدواری اندک برای بهبود را نیز مسدود نمایند.

  ایران امروز برای رفع چالشهای بینالمللی و بازگشت به جامعه جهانی و برای پاسداری از منافع مردمانش در پهنه گیتی، نیازمند اقتدار داخلی است که بروز عینی و تجلی آن مشارکت حداکثری مردم توسعهخواه در انتخابات میباشد، هرچند با بیسلیقگی عدهای شاهد حضور نماینده همه طیفهای جامعه در صحنه انتخابات نیستیم. آنچه مسلم اینکه قهر ما با صندوق رأی نه تنها راهحل نیست بلکه به مشکلات خواهد افزود. براین مبنا و دراستای انجام رسالت اجتماعی خود، ما به عنوان بخشی از بدنه دانشگاهی و کارشناسی کشور ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت فعال در عرصه انتخابات و احترام به تمامی نامزدهای محترم،‌ به آقای دکتر عبدالناصر همتی،‌ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران رأی میدهیم به این دلیل که نسبت به سایر نامزدهای محترم راهحلهای مناسبتری برای خروج از وضع موجود ارائه نمودهاند؛‌ ‌از جمله تعامل در داخل و خارج برای رفع ناهماهنگیها،‌ تلاش برای احیای برجام و اعتقاد به حل مسائل در چارچوبهای منطقی و برخاسته از ظرفیتهای کشور،‌ شناخت ایشان از مبانی علم اقتصاد در کنار درک عوامل و ریشههای بیثباتی در حوزه سیاستگذاری پولی و مالی و در نهایت شجاعت و صراحت ایشان در بیان دیدگاههای خود که امیدواریم با موفقیت در انتخابات بتوانند با همکاری همه نخبگان از هر طیف و سلیقهای شعار خود یعنی اصلاح حکمرانی را تحقق بخشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز