عراقچى در گفت و گو با الجزیره :

در صورت انتخاب رئیسى هیچ خللی در مسیر مذاکرات ایجاد نخواهد شد

۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۲۰:۴۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۹۴۱۵۵
در صورت انتخاب رئیسى هیچ خللی در مسیر مذاکرات ایجاد نخواهد شد
عراقچی گفت: مواضع جناب آقای رئیسی در حوزه سیاست خارجی، آن طور که در دوران رقابت های انتخاباتی بیان شد، نشان دهنده یک سیاست واقع بینانه و تعامل گرایانه است که بر مبنای همکاری با جامعه بین الملل و تعامل سازنده اقتصادی قرار دارد.

به گزارش برنا، سید عباس عراقچی در پاسخ به این سوال که با توجه به احتمال زیادی که نسبت به انتخاب آقای رئیسی وجود دارد، آیا نگران انتخاب ایشان به عنوان یک رئیس جمهور انقلابی نیستید؟  آیا در صورت انتخاب ایشان مذاکرات متوقف می شود؟ گفت: به عنوان یک دیپلمات و مذاکره کننده در موقعیتی نیستم که در مورد مسائل انتخاباتی و کاندیداهای ریاست جمهوری صحبت کنم. با این حال در پاسخ به سوال شما می توانم تاکید کنم که هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد. مواضع جناب آقای رئیسی در حوزه سیاست خارجی، آن طور که در دوران رقابت های انتخاباتی بیان شد، نشان دهنده یک سیاست واقع بینانه و تعامل گرایانه است که بر مبنای همکاری با جامعه بین الملل و تعامل سازنده اقتصادی قرار دارد. 

او ادامه داد:مواضع ایشان در مورد برجام و مذاکرات جاری هم نشان دهنده همین واقع بینی و عملگرایی در سیاست خارجی است. اطمینان دارم در صورت انتخاب ایشان هیچ خللی در مسیر مذاکرات ایجاد نخواهد شد. در عین حال باید بگویم این محاسبه منافع ملی است که موفقیت یا شکست مذاکرات را رقم می زند. ما به دنبال منافع ملت ایران هستیم و اطمینان دارم هر کسی هم که به ریاست جمهوری انتخاب شود همین هدف را دنبال خواهد کرد. 

عراقچی گفت: ما در این مذاکرات منافع کشور و مردم را می شماریم نه تعداد آرای نامزد های انتخاباتی را. سیاستهای مشخص شده از سوی مراجع عالی کشور دستورالعمل های هیئت مذاکره کننده ایرانی را مشخص می کند و ما تنها در آن مسیر حرکت خواهیم کرد.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه