کارشناس مسائل آمریکا:

مسیر مذاکرات به گونه ای است که امکان توافق وجود دارد/ متن توافق در حال نهایی شدن است

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۳:۴۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۶۱۰۷
مسیر مذاکرات به گونه ای است که امکان توافق وجود دارد/ متن توافق در حال نهایی شدن است
یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: اظهارات مقامات حاضر در وین، مقامات روسی و ایرانی و حتی اروپایی و بعضا آمریکایی نشان می دهد که مسیر مذاکرات به گونه ای است که امکان توافق وجود دارد.

«رحمان قهرمان پور»، کارشناس مسائل آمریکا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص سرنوشت برجام بعد از انتخابات ایران اظهار کرد: اظهارات مقامات حاضر در وین، مقامات روسی و ایرانی و حتی اروپایی و بعضا آمریکایی نشان می دهد که مسیر مذاکرات به گونه ای است که امکان توافق وجود دارد. ظریف و عراقچی هم در مصاحبه هایی که طی چند روز گذشته داشتند تاکید کردند که حتی متن توافق تقریبا در حال نهایی شدن است.

او افزود: همه اینها نشان می دهد که مذاکرات به سمت مثبتی حرکت می کند و تا الان نشانه منفی از مذاکرات دیده نشده البته اختلاف نظرها و اختلاف در دیدگاه ها، همچنان وجود دارد و بعضی از آنها حل شده و بعضی را دو طرف، پذیرفتند که بعد از توافق اولیه در مورد احیای برجام مورد مذاکره قرار بگیرد و احتمالا ماه های آتی و بعد از توافق اولیه، آغاز شود.

قهرمان پور گفت: هفته جاری هم خبری به نقل از یکی از خبرگزاری ها منتشر شد مبنی بر اینکه آقای رئیسی قصد تغییر تیم مذاکره کننده را فعلا ندارد و ممکن است تا آخر تابستان همین تیم باشد. اگر این خبر صحت داشته باشد به این معنا است که در سطوح بالا هم هماهنگی شده که این مذاکرات فارغ از جناح بندی های سیاسی جلو برود و به سمت توافق، نزدیک شود.6

 

نظر شما