عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

رئیسی در حد ضرورت از نمایندگان استفاده خواهد کرد/ یک دستی در نظام جمهوری اسلامی نداریم/ اینکه نماینده‌ای بخواهد در وزارتخانه‌ای مشغول به کار شود، حق مردم ضایع می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۱:۵۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۶۳۸۲
رئیسی در حد ضرورت از نمایندگان استفاده خواهد کرد/ یک دستی در نظام جمهوری اسلامی نداریم/ اینکه نماینده‌ای بخواهد در وزارتخانه‌ای مشغول به کار شود، حق مردم ضایع می‌شود
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: رئیسی در حد ضرورت از نمایندگان استفاده خواهد کرد و چیدمان نیروهایشان را عمدتا از کسانی که نخبگان فراوانی هستند و توانمندی هایشان را نشان دادند، استفاده می کند.

«حمید رضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه رئیس جمهور منتخب گفت: قبل از شکل گیری هر دولتی گمانه گویی های مختلف از سوی عناصر وجریان هایی که به دنبال پست و مقام هستند به طور مستمر در رسانه ها بر اساس ظن و گمان مطرح می شود در حالیکه هیچ کدام از اینها، نه واقعیت دارد و نه صحت. برخی با القای این نوع اسامی و افراد بیشتر بدنبال فضاسازی و در واقع مهندسی افکار عمومی برای ارزیابی ها و قضاوت انجام می گیرد. طبق گفته های رئیسی مبنای کار او در جذب همکاران و معرفی و بکار گیری نیروها شایسته سالاری و کارآمدی افراد و پایبندی به مبانی اسلامی است. 

او ادامه داد:  رئیسی تعهدی به کسی نداده که بخواهد بر اساس آن تعهد این شاکله را پی ریزی کند.  او به دنبال این است که دولتی را به روی کار آورد تا خدمتگزار مردم باشد و بتواند، همسو با سیاست های ایشان در جهت مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و خدمتگزاری به مردم و ایجاد یک تحول در واقع شیوه حکمرانی رضایت مردم را جذب کند و عزت نظام جمهوری اسلامی را به جایگاه اصلی خود برگرداند. بنابراین طبیعتا اولویت هایی که ایشان مد نظر دارد اولویت هایی است که نارضایتی های مردم در چند سال اخیر به وجود آورده است. 

ترقی بیان کرد: کسی که نماینده مجلس است وظایفی دارد و به مردم تعهد داده است و باید بر سر عهد خود باقی بماند زیرا انتخاب او هزینه سنگینی برای مردم و نظام داشته است. اینکه نماینده ای بخواهد در وزارتخانه ای مشغول به کار شود، حق مردم ضایع می‌شود زیرا مردم آن حوزه  انتخابیه تا مدتها نماینده ای در مجلس نخواهند داشت و تا انتخاب بعدی حقی که مردم او را انتخاب کردند ضایع می شود اینها نکاتی است که باید مورد دقت و توجه قرار بگیرد. استفاده از عناصر قوای دیگر در صورت ضرورت و در واقع اولویت آخر است نه اینکه از همان اول بنا را بر این بگذارد که نماینده مجلس به کابینه راه یابد. الحمدالله نیرو به اندازه کافی زیاد است نخبگان و عواملی که سمتی در مجلس ندارند فراوان هستند که می توانند به ایشان کمک کنند و خوشبختانه ایشان از جایگاهی برخوردار است. 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که حضور و تمایل نمایندگان در کابینه دولت چقدر به جایگاه مجلس خدشه وارد می کند، بیان کرد: به هر حال مجلس جایگاه و وظایف خودش را دارد، مردم نماینده انتخاب کردند تا انتظاراتشان از مجلس انقلابی محقق شود. مردم انتظار ندارند کسی که به مردم تعهد داده، به اختیار خودش این مسئولیت را از خودش سلب کند و بی توجه به مردم در جایگاهی قرار بگیرد که در واقع نقطه مقابل وظایف و کارهای مجلس است یعنی به جای اینکه ناظر باشد، برود خودش مدیری شود. این مقداری با خواست مردم مغایرت دارد و بی توجهی به خواست مردم است و کار اخلاقی مناسبی، نیست. من فکر می کنم رئیسی در حد ضرورت از نمایندگان استفاده خواهد کرد و چیدمان نیروهایشان را عمدتا از کسانی که نخبگان فراوانی هستند و توانمندی هایشان را نشان دادند، استفاده می کند. 

او در خصوص یکدست شدن سه قوه گفت: اولا یک دستی در نظام جمهوری اسلامی نداریم. همه جهت گیری ها باید در جهت سیاست های کلان کشور باشد وظیفه رهبری در قانون اساسی آیا غیر از هماهنگ کردن قوای سه گانه در جهت سیاست های کلان است؟ زمانی که قانون اساسی می گوید رهبری باید سه قوه را در مسیر سیاست های کلان نظام هماهنگ کنند و بر آنها هم افزایی بوجود بیاورند مفهومش این نیست که مجلس یک خطی دارد دولت خط دیگری. اگر قوا با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و هم فکر باشند و همه در جهت تحقق اهداف کلان نظام حرکت کنند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد. اینکه همه قوا جهت گیری هایشان یکی باشد افق حرکت آنها تمدن نوین اسلامی و جامعه سازی و دولت سازی اسلامی باشد و همه به یک سیاست عمل کنند، موجب رشد و پیشرفت سریع کشور خواهد شد اما در غیر این صورت ما همیشه مشکلاتمان متراکم می شود و نتیجه آن نارضایتی عامه مردم و عقب ماندن از چشم انداز کشور و بوجود آمدن انواع مشکلات در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود. 7

نظر شما
پرونده ویژه