لاوروف:

سازمان امنیت اروپا نقش بیشتری در امور بین المللی برعهده گیرد

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۹:۰۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۶۴۲۸
سازمان امنیت اروپا نقش بیشتری در امور بین المللی برعهده گیرد
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که سازمان امنیت و همکاری اروپا باید در امور بین المللی نقش بیشتر و وزین تری برعهده بگیرد.

به گزارش برنا، لاوروف روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با هلگا اشمید دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: سازمان امنیت و همکاری اروپا باید با توجه به فراگیری و رویکرد جامع خود در عرصه امنیتی می تواند در امور بین المللی نقش بیشتری برعهده گیرد. 

لاوروف با بیان اینکه در مورد ضرورت به تکامل رساندن فعالیت سازمان امنیت و همکاری اروپا تفاهم داریم، اظهار کرد: ما اتفاق نظر داریم که با توجه به گستره جغرافیایی محدوده سازمان امنیت و همکاری اروپا و اصول توافق جمعی در تصمیم گیریهای آن، این سازمان می تواند در امور بین المللی در وهله نخست منطقه یوروآتلانتیک (منطقه اروپا و آمریکای شمالی) نقش فعالتری داشته باشد.  

 وی افزود: اطمینان دارم برای اینکه این امر تحقق بیابد، می بایست فرهنگ همکاری و گفت و گوهای توام با اعتماد متقابل که ویژگی سازمان امنیت و همکاری بوده است، به آن بازگردانده شود.  

 وزیر خارجه روسیه گفت: متاسفانه این گونه نیست که همه اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا چنین رویکردی را بپذیرند. 

 وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات امروز برای دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا و همکاران وی از نقطه نظر ادامه تلاش ها برای یافته وجوه مشترک بین ایده های مختلف به منظور افزایش کارایی این سازمان سودمند باشد. 

روسیه بارها از رویکرد سازمان امنیت و همکاری اروپا در برخی مسائل اروپایی ازجمله حقوق روس تبارهای ساکن شرق اوکراین و اقلیت های روس ساکن کشورهای استونی، لیتوانی و لتونی و فعالیت رسانه های روسی در این کشورها انتقاد کرده است.

 لاوروف در این مورد در دیدار امروز گفت که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مساله استقرار تسلیحات و تجهیزات جنگی در خطوط حائل در منطقه مناقشه در دونباس را تشدید کرد.

وی افزود: زلنسکی از پذیرفتن بند مربوطه در سند مربوط به حل مناقشه دونباس در آستان اجلاس گروه نورماندی در سال ۲۰۱۹ خودداری کرد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز