تلاش نتانیاهو برای سرنگونی حتی پس از برکناری!+جزییات

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۰۰:۴۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۶۴۸۴
تلاش نتانیاهو برای سرنگونی حتی پس از برکناری!+جزییات
"بنیامین نتانیاهو" رهبر حزب لیکود و جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی که پس از ۱۲ سال قدرت را در سرزمین‌های اشغالی از دست داده است، دوشنبه شب گفت که از هیچ کوششی برای سرنگونی دولت ائتلافی فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش برنا؛ از رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو این سخنان را پس از دیدار با رهبران احزاب راستگرا گفته است.

رهبر حزب لیکود که پس از از دست دادن قدرت، به خاطر پرونده‌های متعدد فساد، همچنان زیر ذره بین قرار دارد و احتمال دادگاهی وی نیز هست، بار دیگر دولت ائتلافی نفتالی بنت و یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید مورد حمله قرار داد و گفت این دولت شایستگی ندارد حتی برای چند روز اداره امور را بدست داشته باشد.

وی افزود: به همراه تمامی جریان‌های اپوزیسیون تمام تلاش خود را خواهم کرد تا در اسرع وقت دولت جدید را سرنگون کنم.

اواسط خردادماه و ساعتی مانده به پایان مهلت لاپید برای تشکیل کابینه جدید، او موفقیت خود در انجام این ماموریت را رسما اعلام کرد.

لاپید توانست حمایت حداکثری برای تشکیل دولت ائتلافی جدید و براندازی نتانیاهو را کسب کند.

پس از آن بود که دفتر رئوون ریولین رییس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنت و لاپید به نوبت سمت نخست وزیری دولت جدید را عهده‌دار خواهند شد.

براساس گزارش رسانه‌ها بنت با لاپید به این توافق رسیدند، بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست وزیر باشد و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را عهده‌دار شود.

 کنست رژیم صهیونیستی سرانجام ۲۳ خردادماه با موافقت ۶۰ تن از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی بنت را به عنوان نخست وزیر انتخاب کردند تا به زمامداری ۱۲ ساله نتانیاهو پایان داده شود.

بنت درحالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد که توانست آرای ۶۰ نماینده «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) از ۱۱۹ نماینده حاضر در جلسه را کسب کند و نتانیاهو نیز ۵۹ رای را به خود اختصاص داد، یعنی بنت فقط با یک رای اضافه سیزدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی و ششمین کابینه این رژیم شد، رژیمی که ۷۳ سال از عمر نامشروع آن می‌گذرد.

 در رای‌گیری ۲۳ خردادماه کنست، همچنین «میکی لوی» از حزب «یش عتید» نیز به عنوان ریاست کنست انتخاب شد؛ تا پیش از این، «یاریو لوین» از حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو ریاست پارلمان رژیم صهیونیستی را در دست داشت.

شرایط پارلمان رژیم صهیونیستی همانند اوضاع سرزمین‌های اشغالی بود و در زمان برگزاری نشست کنست، هرج و مرج و درگیری در جلسه رای گیری حاکم بود و در فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منتشر شده، میان شماری از نمایندگان موافق و مخالف در هنگام سخنرانی نفتالی بنت درگیری به وجود آمد و دو طرف فریاد می‌زنند و یکدیگر را متهم به تقلب و دروغ گویی می‌کردند.

نظر شما