رهبر کشمیری به رئیس جمهوری منتخب ایران تبریک گفت

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۲۰:۳۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۹۶۹۲۳
رهبر کشمیری به رئیس جمهوری منتخب ایران تبریک گفت
فاروق عبدالله رهبر حزب کنفرانس ملی کشمیر روز دوشنبه به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به دلیل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

به گزارش برنا،  هند، عبدالله که نمایندگی سرینگر در پارلمان هند را بر عهده دارد، گفت: من به رئیس جمهوری منتخب، ابراهیم رئیسی به خاطر پیروزی بزرگ در انتخابات تبریک می‌گویم و امیدوارم که در دوره ریاست جمهوری او پیوندهای دوستی و مشارکت هند و ایران افزایش یابد. 

وی با اشاره به روابط تاریخی ایران و کشمیر گفت: کشمیر که روزگاری به عنوان ایران کوچک شناخته می‌شد نیز با خوش بینی به ریاست جمهوری جدید ایران نگاه می‌کند. ما در کشمیر، به دلیل روابط باشکوه فرهنگی و سنتی خود با ایران، علاقه مند به افزایش روابط برادرانه با مردم جمهوری اسلامی ایران هستیم. 

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انتخاباتی که جمعه گذشته در سراسر کشور برگزار شد موفق به کسب بیش از ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار رای (۶۲ درصد آرای ماخوذه) شد و به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد. 

 شماری از رهبران جهان از آمریکای لاتین، روسیه، ترکیه، عمان، سوریه، پاکستان، عراق، کویت، ارمنستان، ازبکستان، آذربایجان و امارات با ارسال پیام، پیروزی حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی را در انتخابات ریاست جمهوری به وی تبریک گفتند.

نظر شما
پرونده ویژه