هشدار امیر کویت به نمایندگان مخالف در پارلمان

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۰۹:۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۷۰۴۱
هشدار امیر کویت به نمایندگان مخالف در پارلمان
«شیخ نواف احمد الصباح» امیر کویت به نمایندگان مخالف در پارلمان این کشور هشدار داد و گفت: کویت و مردمان آن خط قرمز هستند و ما در هیچ شرایطی به کسی اجازه عبور از آن را نخواهیم داد.

به گزارش برنا، شیخ نواف امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «السیاسه» در مورد اعضای مجلس امت (پارلمان) کویت که دیروز به علت اختلاف نظر بر سر تصویب لایحه بودجه سال ۲۲-۲۰۲۱ و مخالفت برخی نمایندگان با اعضای دولت با یکدیگر درگیر شدند و در نهایت این غائله با دخالت نیروهای محافظ پارلمان پایان یافت، این مطلب را ابراز داشت.

امیر کویت افزود: ما اقدامات و گزینه‌هایی داریم که هر کس بخواهد از این خط قرمز پا را فراتر بگذارد، سر جایش بنشانیم .

این اولین مصاحبه شیخ نواف پس از منصوب شدن به عنوان امیر کویت در سپتامبر گذشته است که روزنامه السیاسه کویت در صفحه اول شماره امروز خود آن را چاپ و منتشر کرد.

وی اظهار داشت: ما با دقت اوضاع را زیرنظر داریم و پشت سر هم فرصت می‌دهیم، اما اگر اوضاع بخواهد منجر به آسیب دیدن کویت و مردمانش شود، به آنها خواهیم گفت که در محاسبات خود تجدیدنظر کنید.  

امیر کویت ادامه داد: ما به نظام دمکراتیک ایمان داریم و به آن افتخار می‌ورزیم و به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم آن را برهم بزند، زیرا این نظام مبتنی بر یک قانون اساسی کاملا روشن است و حقوق و وظایف قوای سه گانه در آن به طور کاملا روشن و واضح تبیین شده است.

شیخ نواف افزود: اگر اختلاف نظر پیش بیاید دادگاه قانون اساسی مسئولیت دارد تا مواد مورد اختلاف با تبیین نماید و همگان باید به مقررات آن احترام بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز