قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده خرم آباد:

نمایندگان مطلبی نگویند که باعث تضعیف مجلس شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۰:۳۸:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۷۱۰۳
نمایندگان مطلبی نگویند که باعث تضعیف مجلس شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه متن قانون بودجه دقیقا همان متن مذاکرات است، گفت: همان‌گونه که رهبر انقلاب به همه ما تذکر دادند نمایندگان موضوعاتی را مطرح نکنند که بهانه به دست افرادی برای تضعیف مجلس بدهند.

به گزارش برنا، به نقل از خانه ملت، مهرداد ویس کرمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی قانون تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در تذکری گفت: پیش از طرح پیشنهاد خدمت دکتر قالیباف عرض کنم من نمی‌خواستم وقت را با تذکر آیین‌نامه‌ای بگیرم، در پیشنهاد قبلی فرمودید صحبت‌ها در مذاکرات ثبت می‌شود، متأسفانه برخی موارد انجام شده به اعتماد مجلس نسبت به هیأت رئیسه آسیب زده، عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: در مواردی در بودجه بدون تصویب صحن ویرایش‌هایی صورت گرفت که حتی صورت مسئله عوض شد و هیأت رئیسه هیچ توضیحی نیز نداد، نمونه آن در مورد کشت برنج است که علیرغم مطلبی که در صحن تصویب شد، چیز دیگری نوشته شد بنابراین به صرف اینکه در مذاکرات ثبت می‌شود عنوان مطالب کفایت نمی‌کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده با اشاره به متن مذاکرات در سال 1400 گفت: در متن مذاکرات نوشته شده کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چارچوب سیاست‌های کلی و با هماهنگی دستگاه‌های ملی با تشخیص شورای آب استان تعیین می‌گردد؛ این عین متن مذاکرات است.

وی با تأکید بر اینکه متنی که در قانون بودجه نوشته شده دقیقا همان متن مذاکرات است، افزود: در قانون بودجه آمده؛ در سال 1400 کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چارجوب سیاست‌های کلی نظام و با هماهنگی دستگاه‌های ملی به تشخیص کارگروه سازگاری با کم آبی استان تعیین می‌گردد این همانند همان متن مذاکرات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفم که در پشت بلندگوی مجلس اعلام می‌کنیم که در صحن یک چیز تصویب می‌کنیم که در متن قانون یک چیز دیگری است، بیان این نوع مطالب ظلم به مجلس است از این رو با توجه به اینکه در اینجا مطرح شد وظیفه داشتم از مجلس دفاع کنم که چنین چیزی وجود ندارد.

قالیباف خاطر نشان کرد: خواهشم این است که حتماً دوستان این موضوعات را رعایت کنند، رهبر انقلاب به همه ما تذکر دادند که موضوعاتی را نگوییم که بهانه به دست افرادی بدهد که مجلس را تضعیف کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز