اخبار خوش مذاکرات برجامی از زبان مقام روس+جزییات

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۰۰:۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۷۵۴۴
اخبار خوش مذاکرات برجامی از زبان مقام روس+جزییات
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه اعلام کرد که مذاکرات برای احیای برجام عملا به مرحله نهایی رسیده است.

به گزارش ایرنا، ریابکوف روز چهارشنبه در بیست و پنجمین کنفرانس سالانه سرمایه گذاران روسیه گفت: می توانم بگویم که به خط نهایی مذاکرات برجام رسیده ایم و این سخن مبالغه امیز نیست.  

 ریابکوف با بیان اینکه گام آخر دشوارترین گام است، افزود: همه تصمیم های مهم و درازمدت در پایتخت های کشورهای مربوطه گرفته خواهد شد.  

به گفته این دیپلمات ارشد روس، آخرین دور مذاکرات در وین در صورتی که طرف های مذاکره کننده اختلافات خود را حل کننده در چند روز ممکن است به پایان برسد.

 وی با ابراز خوش بینی درباره نتایج مذاکرات اظهار داشت: معتقدم که این روند چند هفته و نه چند ماه طول می کشد. اما اگر همه تصمیم های لازم گرفته شود و اگر همه اقدامات تا دور آینده مذاکرات وین انجام شود این روند ممکن است در چند روز به پایان برسد.  

 معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در صورتی که مذاکرات واقعا موفق باشد در آن صورت نه فقط توافق برجام در شکل اولیه آن احیا می شود بلکه تلاش های دیپلماتیک بیشتری صورت خواهد گرفت.  

روز یکشنبه دور ششم مذاکرات وین برای احیای برجام با تشکیل نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی‌ به پایان رسید. در این جلسه روسای هیات ها ضمن ابراز خرسندی از تلاش های مستمر و فشرده تیم های کارشناسی، نتایج گفتگوهای دور جاری را مورد ارزیابی مشترک قرار دادند.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که ریاست هیات ایرانی در مذاکرات برجام را برعهده دارد ضمن اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در این دور از مذاکرات به ویژه در مورد پیش نویس متون مذاکراتی، بیان کرد که موضوعات مهم باقی مانده نیازمند تصمیم گیری های جدی در پایتخت ها خصوصا در کشورهای طرف مذاکره است.

وی‌ از طرف های مذاکره کننده خواست تا با جدیت و اراده قوی جهت حفظ و احیای برجام با واقع بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان ضمن تصریح این موضوع که بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم، اظهار امیدواری کرد که در دور آتی مذاکرات بتوان به توافق دست یافت، گرچه نمی توان آن را تضمین نمود.

میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین و سرپرست هیات مذاکره کننده روس در مذاکرات احیای برجام در وین گفت که هدف از وقفه در مذاکرات احیای برجام کسب دستورالعمل‌های سیاسی برای حل مسائل باقی‌مانده است.

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف روز دوشنبه در توئیتی نوشت: کمیسیون مشترک برجام وقفه‌ای را مذاکرات ایجاد کرد. برای چه مدت؟ شاید برای یک هفته یا ده دوازده روز.

وی افزود: هدف این است که تمام مشارکت کنندگان از این وقفه برای کسب دستورلعمل‌های سیاسی پیرامون حل مسائل بحث‌برانگیز باقی‌مانده استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز