دیدار مخفیانه معاون شورای حاکمیت سودان با مقامات موساد

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۵:۰۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۷۷۶۸
پایگاه خبری آمریکایی «اکسیوس» دیدار مخفیانه مقامات موساد با «حمیدتی» معاون رئیس شورای حاکمیت سودان را فاش کرد.

به گزارش برنا، پایگاه خبری «رای الیوم» این وب سایت به نقل از منابع آگاه گزارش داد که این دیدار هفته گذشته در سودان و در جریان بازدید مخفیانه مقامات اسرائیلی انجام شده است.

این منابع ابراز ناراحتی مقامات سودانی از این دیدار را فاش کرده و گفتند که این اقدام اسرائیل برای تضعیف رئیس شورای حاکم «عبدالفتاح البرهان» و دولت «عبدالله حمدوک» است.

اکسیوس افزود که حمیدتی برای پیشبرد برنامه سیاسی داخلی خود در سودان در تلاش است تا رابطه مستقلی با اسرائیلی ها برقرار کند.

 حمیدتی پیشتر مدعی شده بود که سودان قصد دارد تا با اسرائیل رابطه تجاری برقرار کند و این به معنای عادی سازی نیست.

فاش شدن خبر دیدار حمیدتی با مقامات موساد موجی از خشم را در سودان برانگیخت و وی متهم به تلاش برای تضعیف رئیس شورای حاکمیت و دولت حمدوک شده است.

شورای حاکم متشکل از نمایندگانی از شورای حاکمیت، وزرا، نیروهای آزادی و تغییر و جبهه انقلابی که توافقنامه صلح را امضا کردند، پس از انحلال کابینه قبلی با تشکیل دولت جدید به ریاست حمدوک موافقت کردند.

تشکیل دولت جدید در سودان درحالی صورت گرفت که این کشور از زمان برکناری عمر البشیر رییس جمهوری مخلوع این کشور بارها شاهد اعتراضات گسترده مردمی نسبت به وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی علیه دولت انتقالی بوده است.

اعتراض‌های مردمی سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) به علت افزایش قیمت نان و سوخت آغاز شد، اما این اعتراض‌ها بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند که سه دهه بر این کشور حکومت کرد.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز