بایدن تضمین داد؛ همکاری ما پایان نمی‌یابد!

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۰۰:۵۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۸۱۰۷
بایدن تضمین داد؛ همکاری ما پایان نمی‌یابد!
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه مردم افغانستان در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم می گیرند، گفت که همکاری بین واشنگتن و کابل پایان پیدا نمی کند.

به گزارش برنا؛ از خبرگزاری رویترز، بایدن به رغم برنامه خروج واشنگتن از افغانستان اعلام کرد که همکاری بین دو کشور قطع نمی شود و حفظ خواهد شد.

همچنین رییس جمهوری افغانستان گفت: آماده ورود به فاز جدیدی از همکاری با آمریکا هستیم.

اشرف غنی به تحویل سایت های نظامی از سوی واشنگتن به کابل اشاره کرد و ادامه داد که نیروهای افغانستانی کنترل سایت های نظامی در شمال کشور را در دست گرفتند. 

غنی که به همراه امرالله صالح، معاون نخست رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان به آمریکا سفر کرده است، پیش از دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با چارلز شومر و میچ مک کانل روسای احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه این کشور دیدار و گفتگو کرده بود. 

دولت جو بایدن اصرار دارد هرچه زودتر به حضور ۱۸ ساله نیروهای آمریکایی در افغانستان با توجه به توافقنامه صلح با طالبان پایان دهد اما شماری از جمهوریخواهان مخالف این طرح هستند و به وی در مورد تبعات انجام این اقدام هشدار می‌دهند. 

تصمیم بایدن مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی که با خروج نیروهای ناتو هم همراه خواهد بود، از ابتدای ماه مه (۱۱ اردیبهشت) آغاز شده و قرار است تا ۱۱ سپتامبر مصادف با بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، تکمیل شود.

نظر شما