جزئیات دیدار جو بایدن و اشرف غنی

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۰۵:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۸۱۰۹
جزئیات دیدار جو بایدن و اشرف غنی
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان گفت: به تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از افغانستان احترام می گذاریم و این تصمیم فصل جدیدی را در روابط کابل – واشنگتن خواهد گشود.

به گزارش برنا، رئیس جمهوری افغانستان که به واشنگتن سفر کرده است، پس از دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: به تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان احترام می‌گذاریم و این تصمیمی حاکمیتی بوده و ما افغانستانی‌ها باید با پیامدهای این موضوع به تعامل بپردازیم.

رئیس جمهوری افغانستان تصریح کرد: سفارت آمریکا در کابل به فعالیت ‌های خود ادامه خواهد داد و رئیس جمهور بایدن بر ادامه ارائه کمک‌های انسانی و اقتصادی به افغانستان تاکید کرده است.

اشرف غنی از طالبان خواست تا درگیری‌ها را متوقف کرده و وارد روند سیاسی شوند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز هنگام دیدار با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با تاکید بر اینکه مردم افغانستان در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم می گیرند، گفت که همکاری بین واشنگتن و کابل پایان پیدا نمی کند.

بایدن با بیان اینکه مردم افغانستان نیازمند تعیین سرنوشت کشور خود هستند، گفت: درست است نیروهای ما از افغانستان خارج می‌خواهند شد، اما حمایت ما چه در عرصه نظامی، سیاسی یا اقتصادی به پایان نمی‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز