اعتراف یک افسر ارتش اسرائیلی/ آغاز درگیری در هفته های آینده

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۲:۴۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۸۳۶۵
اعتراف یک افسر ارتش اسرائیلی/ آغاز درگیری در هفته های آینده
یک افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این ارتش رژیم در جنگ اخیر غزه موفق به ایجاد بازدارندگی در برابر حماس یا حتی تضعیف آن نشده است.

به گزارش برنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی "غزه الان"، «آموس یدلین» رئیس پیشین شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اسرائیل نتوانست به اهداف نظامی جنگ ۱۲ روزه غزه دست پیدا کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این افسر صهیونیستی تصریح کرد که جنگ اخیر بیشتر بر تلاش‌های دفاعی متمرکز بود و از جنبه روحی و رسانه‌ای هیچ دستاوردی برای اسراییل نداشت.

وی گفت که جنگ ۱۲ روزه همانند جنگ سال ۲۰۱۴ به رغم برابر نبودن امکانات و موازنه قدرت، با نتیجه تساوی بین حماس و اسرائیل به پایان رسید و هر دو طرف دستاوردهایی کسب کردند.

این افسر سابق اسرائیلی در رابطه با شروط تل آویو و تلاش برای برقراری معادلاتی جدید همچون "تل آویو همانند سدیروت است" و "بالن‌های آتش‌زا حکم راکت را دارد" یا مرتبط ساختن این مسئله به بازگشایی گذرگاه‌ها و توسعه اقتصاد غزه، تصریح کرد،  بعید است حماس چنین شروطی را بپذیرد.

یدلین همچنین خواستار ترور یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه شد.

وی اعتراف کرد که در جنگ اخیر نه تنها نتوانستیم حماس را از حملات (علیه اراضی اشغالی) بازداریم، بلکه موفق به تضعیف این جنبش هم نشدیم، چرا که حماس هر بار نسبت به جنگ‌های قبلی قوی‌تر می‌شود، بنابراین پیشنهاد من این است که این جنبش را با تمام قدرت مورد حمله قرار دهیم و در صورت نابودی آن،  مشکلی پیش نخواهد آمد.

این مقام امنیتی سابق صهیونیست عنوان کرد که اکنون در غزه گزینه‌ای بدتر از حماس برای "اسرائیل" وجود ندارد و آن هم این که حماس ماه گذشته هزاران موشک و راکت با بردهای کوتاه و متوسط و بلند به سمت ما (اراضی اشغالی) شلیک کرد، بنابراین باور من این است که اسرائیل باید جلوی هرگونه برتری سیاسی یا مصونیت نظامی این جنبش را بگیرد.

آموس یدلین در پاسخ به سوالی درباره احتمال وقوع درگیری دیگر در غزه نیز گفت: به اعتقاد من درگیری مجدد (با مقاومت فلسطین) ظرف هفته‌ها یا ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز