طالبان پاکستان را نگران کرد!+جزییات

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۰:۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۹۹۱۳۲
طالبان پاکستان را نگران کرد!+جزییات
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز یکشنبه ضمن ابراز نگرانی از تحولات افغانستان اعلام کرد پس از خروج آمریکا از افغانستان، خشونت و بی‌قانونی می‌تواند در این کشور حکم فرما شود و در صورتی که طالبان کنترل افغانستان را به دست بگیرد، اسلام آباد مرزهای خود با این کشور را خواهد بست.

به گزارش برنا؛ به نقل از "واشنگتن پست" وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با خبرنگاران در شهر مولتان اعلام کرد اسلام آباد در سه سال گذشته بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر افغان پذیرفته است و دیگر حاضر به پذیرش مهاجران از افغانستان نخواهد شد. 

وی توضیح داد: ما دیگر نمی‌توانیم مهاجر بپذیریم. ما مجبور خواهیم شد مرزهای خود (با افغانستان) را ببندیم، ما باید از منافع ملی خود محافظت کنیم. پاکستان به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای صلح در افغانستان ادامه خواهد داد و از یک رهبری دموکراتیک و مردمی استقبال می‌کند. 

از سال ۱۹۸۹ تاکنون میلیون‌ها شهروند افغان به دلیل ادامه درگیری‌ها در این کشور به کشورهایی چون پاکستان و ایران مهاجرت کرده‌اند. 

طالبان اکنون به دروازه‌های شهرهای بزرگ مانند مزار شریف رسیده‌اند، در حالی که برخی گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که در بسیاری از ایالت‌ها نیروهای نظامی و پلیس به آنان ملحق شده‌اند و اساسا هیچ درگیری شدیدی رخ نداده است و به علاوه با آغاز دور جدید بحران امنیتی، گروه طالبان به سلاح‌های مدرن در اختیار ارتش افغانستان هم دست یافته است. 

این تحرکات امنیتی جدید از هفته گذشته، از هنگامی شدت گرفت که مذاکرات آمریکایی‌ها با طالبان به یکباره رها شد و دولت آمریکا بطور شتابزده کار خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز کرد. تحولات اخیر به حدی شتابنده و غافلگیر کننده بود که بیش از همه دولت مرکزی افغانستان را که برغم همه مشکلات و برخی اهمال‌ها، دولت قانونی این کشور است، غافلگیر کرد، بطوری که اشرف غنی و عبدالله عبدالله مجبور شدند به آمریکا سفر کنند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز