نمایندگان از یکی از مراکز فرماندهی و کنترل پدافند هوایی بازدید کردند

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۶:۵۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۰۰۱۰
نمایندگان از یکی از مراکز فرماندهی و کنترل پدافند هوایی بازدید کردند
معاون هماهنگ کنندۀ نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع نمایندگان بازدید کننده از یکی از مراکز فرماندهی و کنترل پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی امروز از سامانۀ به روز و پیشرفته فرماندهی و کنترل در سطح منطقه برخوردار است.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به دعوت نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در یکی از مراکز فرماندهی و کنترل نیروی پدافند هوایی ارتش، در جریان تجربیات، توانمندی ها و پیشرفت‌های جدید این نیرو قرار گرفتند.

در این بازدید امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری راد معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، ضمن ارائه گزارش مفصلی از پیشرفت‌های چشمگیر پدافند هوایی ارتش برای اعضای کمسیون امنیت ملی، تصریح کرد: نیروی پدافند هوایی  با تجارب  هدفمند  و مهارت در حوزه پدافند هوایی و صاحب نخستین سامانه فرماندهی و کنترل در کشور است که قدمتی صد ساله در این حوزه دارد و امروز از سامانه های بروز و پیشرفته  فرماندهی و کنترل در سطح منطقه در راستای مأموریت خطیر خود استفاده می کند.

وی با اشاره به این که در طول دفاع مقدس اغلب عملیات‌های رزمندگان اسلام زیر چتر پدافند هوایی انجام شد؛ نقش اساسی پدافند ارتش در تأمین امنیت هوایی نقاط حیاتی، حساس و مهم کشور و تأثیر آن در عدم آسیب پذیری اقتصاد جنگ و عدم اخلال در شریان‌های صدور نفت به خصوص در جزایر جنوبی کشور را برای اعضای کمسیون امنیت ملی تشریح کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: با وجود این که در زمان جنگ آسمان کشور ملتهب بود هیچ فرودگاهی در کشور بسته نشد و پرواز و عبور و مرور بیش از ۲ میلیون پرواز با امنیت و ایمنی کامل انجام شد.

 در این بازدید اعضای کمسیون امنیت ملی مجلس در جریان توانمندی موجود و ظرفیت توسعه نیروی پدافند هوایی قرار گرفتند و گزارش مفصلی از قابلیت‌های دفاعی سامانه‌های پدافند هوایی کشور در زمینه رهگیری، درگیری، جنگ الکترونیک و سامانه فرماندهی کنترل به نمایندگان ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: اقدامات ارتش در عرصه پدافند هوایی که خط مقدم دفاع از حیثیت، آبرو و موجودیت کشور است قطعاً یک اقدام انقلابی و جهادی است که فرزندان برومند این مرز و بوم با توکل به خدا، تلاش، تدبیر و تحقیق کسب کرده‌اند.

نظر شما