دلایل تاخیر در بهره‌برداری از پالایشگاه خلیج فارس قرائت شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۱۲:۰۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۰۲۸۶
دلایل تاخیر در بهره‌برداری از پالایشگاه خلیج فارس قرائت شد
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گزارشی درباره خسارت میلیاردی وزارت نفت به بیت المال در نحوه واگذاری فراقانونی سهام و به تاخیر انداختن ِ بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در مجلس قرائت کرد.

به گزارش برنا، گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد خسارت میلیاردی وزارت نفت به بیت المال در نحوه واگذاری فراقانونی سهام و به تاخیر انداختن در بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اقدامات سیاسی - رسانه‌ای و ارائه گزارش‌های خلاف واقع به دستگاه‌های نظارتی ( در اجرای ماده ۱۰۱ قانون آیین نامه داخلی مجلس )در دستور کار روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

«علی خضریان» سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در قرائت این گزارش گفت: بر اساس جمع بندی کمیسیون، وزیر نفت و هیات مدیره وقت شرکت ملی پالایش و پخش برخلاف قوانین و مقررات و مصالح کشور و اهداف مورد نظر قانون گذار در تصویب ماده ۱۲۷ برنامه پنجم توسعه و راهبردهای وزارت نفت، موجبات تأخیر در اتمام عملیات پالایشگاه شدند.

وی افزود: همچنین تشدید واردات بنزین و قاچاق سوخت و خسارت فراوان به بیت‌المال و بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی از دیگر مسائل مطرح شده در این بخش است. بر همین اساس ضروریست ضمن تسریع در تعیین تکلیف تصمیم نادرست واگذاری سهام وثیقه، برای عودت و جبران ضرر و زیان وارده به بیت‌المال، موضوع در دادسرا و هیأت‌های مستشاری دیوان محاسبات کشور رسیدگی شود.

خضریان تاکید کرد: این پرونده به استناد تبصرة ماده ۵ قانون نحوه اجرای اصل ۹۰ قانون اساسی مصوب  ۲۵ آبان ماه ۱۳۶۵ و قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ به همراه مستندات لازم از سوی کمیسیون به قوه قضائیه نیز ارسال می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز