آخرین جزئیات درباره انحلال الحشدالشعبی

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۱۴:۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۲۰۱۰۰۸
آخرین جزئیات درباره انحلال الحشدالشعبی
پس از تجاوزاخیر آمریکا به مواضع سازمان الحشدالشعبی عراق، رئیس ائتلاف «الفتح» عراق ضمن تأکید بر بیرون راندن نظامیان آمریکایی از خاک عراق، گفت که درخواست انحلال الحشدالشعبی مردود است.

به گزارش برنا، «هادی العامری» رئیس ائتلاف عراقی «الفتح»، ظهر امروز (جمعه)، در مراسمی به مناسبت سالروز انقلاب ۱۹۲۰ عراق در استان المثنی (جنوب) سخنرانی کرد.

رئیس ائتلاف الفتح در این مراسم گفت: «تا زمانی که حضور بیگانگان در خاک عراق ادامه دارد، امنیت و عمرانی در کار نخواهد بود».

هادی العامری ادامه داد:‌ «مسئولیت ملی فعلی ما، بیرون کردن نیروهای خارجی از عراق است. حضور آمریکا قانونی نیست و مسئولیت تاریخی ما خارج کردن اشغالگران است و دولت باید آن را اجرا کند».

العامری اضافه کرد: «درخواست انحلال الحشدالشعبی کاملا مردود است و الحشد عنوانی برای کرامت [عراق] است».

بر اساس گزارش العهد، پس از سخنرانی رئیس ائتلاف الفتح، «آمر ابو الجون» نوه شیخ «شعلان ابو الجون» آغازگر انقلاب ۱۹۲۰ عراق علیه استعمار انگلیس نیز در مرام به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ «انقلاب ۱۹۲۰ یک رخداد تاریخی در عراق و منطقه است و تنها انقلابی است که به موفقیت انجامید».

ابو الجون ادامه داد: «به اشغالگران آمریکایی می‌گوییم چنانچه سعی کنید به الحشد الشعبی خدشه‌ای وارد کنید، عشایر عراق پایه‌های شما هدف قرار خواهند داد».

وی در بخش دیگری اضافه کرد: «از مجلس نمایندگان می‌خواهیم که درباره کارشکنی‌های آمریکا موضعی تعیین‌کننده اتخاذ کنند».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز