پشت پرده تلاش آمریکا برای احیای برجام

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۱۰۲۷
پشت پرده تلاش آمریکا برای احیای برجام
کارشناسان معتقدند هدف آمریکا از احیای برجام فقط به خاطر آن است که آن را به پرونده هسته ای محدود نکند و مسائل دیگر مانند پرونده موشکی ایران را نیز در آن بگنجاند چرا که معتقد است که رفع کامل تحریم های ایران فقط برای پرونده هسته ای به معنای تقویت این کشور در هر نوع مذاکرات هسته ای است و باعث می شود ایران ورود به گفت و گو درباره مسائلی غیر از پرونده هسته ای را هرگز نپذیرد.

به گزارش برنا به نقل از العالم، آمریکا در همین راستا اعتقاد دارد که رفع تحریمها باعث بهبود اوضاع اقتصادی ایران می شود و در این صورت کاخ سفید دیگر قادر نخواهد بود به ایران درباره موضوعاتی مانند پرونده موشکی یا نفوذش در منطقه فشاری وارد آورد.

هدف دیگر بایدن از تلاش برای احیای برجام، بهبود وجهه کشورش در جهان است که ترامپ با خروج از برجام آن را مخدوش کرده بود.

لذا دیپلماتهای ایرانی معتقدند که آمریکا در زمینه برجام، بازی موش و گربه را با ایران به راه انداخته و به همین دلیل تهران باید بسیار مراقب اهداف آمریکا در این زمینه باشد چرا که روسای جمهوری آمریکا اعم از دمکرات یا جمهوری خواه، همه یک هدف را دنبال می کنند و آن جلوگیری از پیشرفت های هسته ای ایران است.

آنان افزودند تا وقتی موضوعاتی مانند تامین امنیت رژیم صهیونیستی، اولویت آمریکا باشد، ایران به هیچ عنوان نخواهد توانست درباره مسائل استراتژیک با آمریکا به توافق برسد.

تحلیلگران روس نیز معتقدند که تلاش آمریکا برای احیای برجام فقط نوعی بازی سیاسی است و حتی در صورتی که بایدن به برجام بازگردد، امکان دارد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 4 سال آینده مجددا از آن خارج شود لذا اصلا نمی توان به سیاست های آمریکا اطمینان کرد.

علت دیگر تلاش بایدن برای احیای برجام نگرانی اش از نزدیکی ایران، روسیه و چین به یکدیگر است به همین دلیل است که بایدن با تکمیل احداث خط گاز روسیه و آلمان موافقت کرد تا باعث نزدیکی کاخ سفید به روسیه و اروپا و متحد کردن مجدد اروپا و آمریکا در ناتو شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز