از سوی رایزنی فرهنگی و با حضور ۸ هنرمند برجسته ژاپنی؛

نمایشگاه نقاشی "تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن" آغاز شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۳:۰۶:۳۰
کد خبر: ۱۲۰۱۳۶۴
نمایشگاه نقاشی تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن آغاز شد
نمایشگاه منحصر به فرد نقاشی با عنوان "تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن" برای اولین بار با حضور و نمایش بیش از 36 اثر هنری از ۸ شخصیت هنرمند و برجسته ژاپنی، علاقه مند به ایران و نمایش آثار آنان و از جمله خلق آثاری ویژه با موضوع جاذبه های گردشگری و فرهنگی با عنوان"ایران زیبا"، در آستانه المپیک ۲۰۲۰ توکیو از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و با همکاری سفارت کشورمان روز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ افتتاح و آغاز به کار کرد و تا پنجشنبه ۱۷تیر به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این رویداد مهم فرهنگی- هنری، نقاشان برجسته و از جمله اعضای انجمن های نقاشی گوئن واستقلال ژاپن که جزء مهمترین تشکل های هنری این کشور محسوب می شوند به دعوت و پیشنهاد رایزنی فرهنگی علاوه بر این که ۸ تابلو و اثر زیبا در خصوص ایران را در طول چند ماه اخیر نقاشی و خلق کردند، تعدادی از آثار برجسته خود را نیز که در رویدادها و نمایشگاه های مطرح ژاپن از جمله موزه ملی، گالری هنر و ... به نمایش درآمده بود را به نمایش گذاردند.

هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه جون ماتسوبارا (Jun Matsubara) ، شیگه‌نوبو موری‌یاما(Shigenobu Moriyama)، هیده‌کو موراتا(Hideko Murata)، سه‌جیما تاکومی(Takumi Sejima)، کیدائی تاگوچی(Kidai Taguchi)، سؤو تسوکاموتو(Soh Tsukamoto)، شیوئیچیرو تسوکودا(Syouichirou Tsukuda) و کازونوری یامائوچی(Kazunori Yamauchi)  می باشند.

عناوین تابلوهای نقاشی با موضوع "ایران زیبا" نیز شامل مسجد امام اصفهان (جون ماتسوبارا)، روز تقدیر از اعضای خانواده (خانم هیده‌کو موراتا)، تخت جمشید (تاکومی سه‌جیما)، سفر (کیدای تاگوچی)، فراتر از خاطره (سؤو تسوکاموتو)، تهران (سوئیچیرو تسوکودا)، تصویر ذهنی پارس با گلدان و گل لاله (کازونوری یامائوچی) و کویر و کل (شیگه‌نوبو موری‌یاما) می باشند.

دیوسالار رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در ژاپن در همین ارتباط گفت: از مدت ها قبل و ضمن تعامل و ارتباط با هنرمندان برجسته ژاپنی از جمله در قالب انجمن های مختلفی چون گوئن و استقلال و بازدیدها و حضور مستمر در نمایشگاه ها و برنامه های آنان، زمینه توسعه شناخت و معرفی ایران و نهایتا همکاری های بیشتر شکل گرفت و پس از حدود ۲ سال، شاهد برپایی این نمایشگاه و همچنین استفاده از ظرفیت شخصیت های هنرمند و برجسته دو کشور برای نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت هستیم.

وی در مورد مهمترین شاخصه ها و ویژگی های این نمایشگاه تاکید کرد: به غیر از یکی از هنرمندان، بقیه افراد شرکت کننده تاکنون به ایران سفر نکرده و شناخت بسیار محدودی در اختیار داشتند اما با جلسات، گفتگوهای مستمر و ارائه محتوای مناسب تولید شده رایزنی فرهنگی، این علاقه مندی شکل گرفت و نهایتا هر کدام از آنان یک اثر ایرانی نیز خلق کردند که بی تردید در راستای دیپلماسی فرهنگی، هنری و عمومی در عرصه بین الملل بسیار اثر گذار و در افکار عمومی، نخبگان، هنرمندان و گروه های مرجع ژاپنی می تواند اثرات ماندگاری را به دنبال داشته باشد و نشاندهنده توان بسیار ارزشمند دو کشور در حوزه تعاملات فرهنگی است.

دیوسالار افزود: امیدواریم با این اقدام و در ادامه فعالیت های قبلی و همکاری های هنری مانند چاپ کتاب "۴۷۰۰ مایل، هنر، پل ارتباط ایران و ژاپن"، برگزاری ماه فرهنگی ایران در ژاپن، سه دوره هفته فیلم، سه دوره هفته موسیقی، سمینارها و نشست های تخصصی، انتشار مجله تخصصی ایران، کتب مختلف و ... زمینه شناخت بیشتر از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و نزدیکی دو ملت بیش از پیش فراهم گردیده و در ارتباط با برگزاری نمایشگاه های هنری مشترک در ایران و ژاپن با مشارکت طرف های ایرانی و ژاپنی نیز پس از برگزاری این رویداد مهم فرهنگی، گام های جدی تری برداشته شود.

مراسم آغاز این برنامه، به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، با حضور هنرمندان و گفتگو در خصوص ادامه همکاری ها برگزار شد و علاقه مندان به مدت ۵ روز می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

نظر شما
پرونده ویژه