هشدار درباره موج جدید ابتلا به کرونا

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۳:۵۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۱۴۰۱
هشدار درباره موج جدید ابتلا به کرونا
مقام‌های محلی آمریکا نسبت به موج احتمالی جدید ابتلا به کووید –۱۹ هشدار دادند، با توجه به اینکه مردم این کشور خود را برای تعطیلات ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) آماده می‌کنند.

به گزارش برنا به نقل از سی ان ان، مقام های آمریکایی اعلام کردند در ایالت آرکانزاس در جنوب آمریکا که یکی از پایین ترین موارد واکسیناسیون در این کشور را داراست، شمار ابتلا به کرونا رو به افزایش است.

در حوزه لس آنجلس که نرخ واکسیناسیون اندکی بیش از متوسط کشوری است، مقام های محلی نسبت به موج جدید و احتمالی ابتلا به کرونا با توجه به سرعت گسترس گونه دلتا هشدار دادند.

«کم پترسون» رئیس بخش علوم پزشکی دانشگاه آرکانزاس گفت: ما اکنون با توجه به موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در ایالت آرکانزاس، در مسیر اشتباهی قرار داریم.

وی افزود: با نزدیک شدن به تعطیلات ۴ ژوئیه و زمان بازگشت کودکان به مدارس، باید نگران باشیم که این روالی است که می تواند ادامه یابد و اگر چنین باشد، در آغاز موج سوم کووید –۱۹ در ایالت آرکانزاس قرار می گیریم.

«آسا هاچینسون» فرماندار ایالت آرکانزاس اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد از موارد فعال ابتلا به ویروس، افرادی هستند که واکسینه نشده اند.

وی تاکید کرد که ۹۸۸ مرگ ناشی از ابتلا به کووید –۱۹ در ایالت آرکانزاس از اواخر ژانویه (بهمن ۹۹) گزارش شده که ۹۹.۶ درصد از این موارد مرگ و میر در ارتباط با افرادی بوده است که واکسینه نشده اند.

بعلاوه، در مدت مشابه، بیش از ۹۸ درصد از افرادی که به دلیل ابتلا به کووید –۱۹ در بیمارستان بستری شدند نیز واکسینه نشده بودند.

آمار فدرال نشان می دهد که ۳۴.۳ درصد از مجموع جمعیت ایالت آرکانزاس واکسن دریافت کرده اند.

براساس تحلیل سی ان ان از داده های دانشگاه جانز هاپکینز، متوسط هفت روزه موارد جدید ابتلا به کرونا در سراسر کشور، برای ششمین روز متوالی افزایش یافته است.

«راچل والنسکی» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا گفت: با توجه به هر ایالت و بخش، این مساله مشخص می شود که جوامعی که واکسینه نشده اند، همچنان آسیب پذیرند.

«باربارا فرر» رئیس اداره بهداشت عمومی منطقه لس آنجلس نیز اعلام کرد که در این شهرستان که ۵۹ درصد از ساکنان ۱۶ سال و بالاتر آن واکسینه شده اند، روز پنجشنبه ۵۰۶ مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شد که بالاترین رقم در یک روز از اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین) است.

وی هشدار داد که تهدید موج جدید ابتلا می تواند از سوی ۴ میلیون نفری که هنوز واکسینه نشده اند، به وجود آید.

لس آنجلس یکی از اولین مناطق در آمریکاست که پس از لغو اکثر محدودیت های کرونایی در کالیفرنیا در ماه گذشته، توصیه استفاده از ماسک را مورد توجه دوباره قرار داد.

براساس این گزارش، دو سوم از بزرگسالان در آمریکا دستکم یک دُز واکسن دریافت کرده اند.

گونه دلتا نخست در هند مشاهده شد و سپس به کشورهای مختلف گسترش یافت. این گونه تا ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد)، بیش از ۲۶ درصد از موارد ابتلا به کووید – ۱۹ را به خود اختصاص داده است.

در همین حال، «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا اخبار خوبی را در آستانه تعطیلات ۱۳ تیر ارائه داد و گفت که مردم می توانند با رعایت موارد احتیاطی لازم، این روز را جشن بگیرند.

وی افزود: نکته این است، اگر واکسن زده اید، از درجه بالای محافظت برخوردارید و اگر واکسن نزده اید، باید ماسک بزنید و بسیار جدی در مورد واکسن زدن فکر کنید.

شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرد که واکسن ضد کرونای این شرکت، برای دستکم هشت ماه ایمنی ایجاد می کند و به نظر می رسد در برابر گونه دلتا نیز محافظت لازم را فراهم کند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز