رئیس قوه قضاییه:

دلم روشن است/ این دوره، دوره تحول و‌ تعالی خواهد بود/ بازنگری در قوانین بین ضابط و‌ قاضی از مهمات است

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۱:۰۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۲۳۶۲
دلم روشن است/ این دوره، دوره تحول و‌ تعالی خواهد بود/ بازنگری در قوانین بین ضابط و‌ قاضی از مهمات است
رئیس قوه قضاییه گفت: بازنگری در قوانین و‌ مقررات بین ضابط و‌ قاضی از مهمات است و باید در آن به نفع نظام، بازنگری کنیم. بازنگری در نحوه سرویس دهی به مقام های امنیتی برای ایجاد امنیت و‌ آرامش بسیار مهم است و‌ برای پیشگیری از نفوذ دشمنان نیاز است.

به گزارش برنا، حجت الاسلام محسنی اژه ای در آیین تکریم و معارفه رئیس قوه قضائیه گفت: خدا را شاکرم که همچنان الطاف او بر این ملت و کشور سرازیر است، از مقام معظم رهبری سپاسگزارم که با تایید صاحب الزمان با بهترین وجه سکان انقلاب را هدایت می کنند و با تمام‌وجود می بینیم این کشتی به سوی مسیر اعلا حرکت می کند.

وی افزود: خوشحال بودم اگر کسی دیگر از سروران معرفی می شد و من در خدمت او می بودم. اکنون به فضل پروردگار و‌ با همکاری قوا با قدرت این مسئولیت خطیر را دنبال می کنم و دلم روشن است. با فضل پروردگار می توانیم قدم هایی را در جهت خدمت به مردم برداریم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: از همه افرادی که در چندروز اخیر حقیر را دلگرم کردند تشکر می کنم.از خدا می خواهم درک صحیح شرایط، اخلاص در عمل و توان تحمل بار سنگین مسئولیت را به من عنایت کند.محور سند تحول است. این دوره، دوره تحول و‌ تعالی خواهد بود و‌ باید با وحدت با همه مسئولین؛ مجلس ، دولت، نیروهای نظامی و‌ انتظامی بتوانیم قدم های بلند و‌ جهشی برداریم.

وی ادامه داد: گسترش عدل در همه ساحت ها، مبارزه جدی تر و بدون تبعیض با فساد در همه عرصه ها، توسعه فناوری برای خدمت بهتر و‌ ارزان تر در مواردی به صورت مجانی به مردم، استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی از جمله پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی های قوه قضائیه جزو برنامه های ما است.باید ساز و‌کاری ایجاد شود تا بتوانیم از آزادی های مشروع دفاع کنیم.
 
محسنی اژه ای گفت: بازنگری در قوانین و‌ مقررات بین ضابط و‌ قاضی از مهمات است و باید در آن به نفع نظام، بازنگری کنیم. بازنگری در نحوه سرویس دهی به مقام های امنیتی برای ایجاد امنیت و‌ آرامش بسیار مهم است و‌ برای پیشگیری از نفوذ دشمنان نیاز است. جلوگیری از تجسس و‌ تفحص بی مورد و‌ ورود به حریم خصوصی هم نیاز است. توجه ویژه به خانواده بزرگ‌قوه قضاییه هم اهمیت ویژه دارد. معمار قوه قضاییه بعد از انقلاب شهید بهشتی و ایت الله موسوی اردبیلی، ایت الله املی لاریجانی، ایت الله شاهرودی و رییسی اقدامات بسیار مهمی در دستگاه قضا و‌استیفای حق انجام داده اند.

وی تصریح کرد: صیانت کامل از قوه قضاییه واجب است و اگر در این قوه کوچکترین لکه کدری باشد بلافاصله دیده می شود. باید از اقداماتی که در شان قوه نیست جلوگیری کنیم. باید برای کسانی که تظلم خواهی می کنند و‌ با قوه قضاییه سرکار دارند، بستری فراهم شود که بتوانیم به آنها کمک شایسته بدهیم، قوه قضاییه باید مرجع و‌ پناه همه باشد.

اژه ای متذکر شد: هرکس احساس کرد مظلوم واقع شده و‌ می خواهد حق خود را بگیرد بداند این جایگاه در نظام جمهوری اسلامی، وجود دارد و‌ می تواند حق خود را به دست بیاورد. باید به کسانی که زبان گفتن، پای آمدن و‌ قلم نوشتن ندارند کمک ویژه کنیم.افرادی هستند که نمی توانند وکیل بگیرند و قانون هم‌ نمی دانند و استیفای حق برایشان سخت است، باید نگاه ویژه به این قشر داشته باشیم و‌ برای این موضوع کمک دولت و‌ مجلس نیاز است.حضور رییسی در دولت آینده که به همه مشکلات واقف است بسیار کمک کننده است، اطمینان کامل دارم با حضور مدیر توانمند بزرگ شده در میدان های سخت، دکتر قالیباف و نماینده های انقلابی می توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

وی افزود: باید بتوانیم زمینه های فساد و رانت را برطرف کنیم و جلوی گلوگاه ها را بگیریم، هرقدر هم تلاش کنیم اگر بسترها از بین نروند مبارزه با فساد کامل نخواهد بود.من از امروز با خدای عزوجل پیمان دارم، با همه همکاران و‌ دوستانم پیمان دارم و‌ با مردم هم پیمان بسته ام تا مسئولیتم را به خوبی ایفا کنم.از نقد همه کسانی که صاحب تریبون هستند استقبال می کنم و از آنها می خواهم ما را در این مسئولیت یاری بدهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز