نماینده سازمان ملل در نشست بین‌المللی صلح سوریه شرکت می‌کند

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۲:۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۲۴۰۶
نماینده سازمان ملل در نشست بین‌المللی صلح سوریه شرکت می‌کند
چند روز مانده به برگزاری نشست بین المللی صلح سوریه (آستانه)، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که قصد حضور در این نشست را دارد.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع رسانی «اثیر» سوریه امروز (دوشنبه) نوشت:  چند روز قبل از نشست آستانه که قرار است در روزهای ۷ و ۸ جولای (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ تیر) برگزار شود، «گیر پدرسون»  نماینده سازمان ملل در امور سوریه تمایل خود را برای شرکت در این نشست اعلام کرد.  

این رسانه سوری به نقل از یک منبع مطلع در دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان اضافه کرد که «پدرسون» تاکید کرده که در نشست یاد شده شرکت می‌کند.  

این منبع خاطرنشان کرد که شهر نور سلطان در روزهای ۷ و ۸ ژوئیه میزبان شانزدهمین اجلاس بین المللی آستانه در مورد سوریه خواهد بود.  

قرار است در این نشست هیات‌های کشورهای ضامن (ایران، روسیه و ترکیه) ، نمایندگان سوریه و مخالفان آن شرکت کنند و نمایندگان سازمان ملل، اردن، لبنان و عراق به عنوان ناظر در این نشست شرکت خواهند کرد.  

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اثیر، شرکت کنندگان در این نشست درباره اوضاع سوریه از جمله کمک‌های بشردوستانه بین المللی به این کشور، چشم‌انداز از سرگیری کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو و انجام اقدامات لازم برای ایجاد اعتماد متقابل از جمله تبادل زندانیان و آزادی گروگان‌ها گفت و گو خواهند کرد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز