قدرت تاثیرگذاری بر توافق هسته‌ای ایران را نداریم

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۴:۳۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۲۵۳۶
قدرت تاثیرگذاری بر توافق هسته‌ای ایران را نداریم
یک مسئول عالی رتبه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم توانایی و قدرت تاثیر گذاری برای ایجاد تغییر در بندهای توافق هسته‌ای با ایران را ندارد.

به گزارش برنا به نقل از العربی الجدید، یک مسئول عالی رتبه رژیم صهیونیستی در گفت وگو با روزنامه هاآرتص تاکید کرد: دولت نفتالی بنت توانایی تاثیرگذاری بر بندهای توافق هسته ای با تهران که مذاکرات وین نیز در راستای رسیدن به همین توافق است را ندارد. علاوه بر این دولت بنت از رویارویی با دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اجتناب می کند زیرا مواجهه و رویارویی با واشنگتن تنها به منافع تل آویو آسیب وارد می کند.

این مسئول صهیونیستی که از تماس های تل آویو با واشنگتن در خصوص توافق هسته‌ای مطلع است، می گوید: اسرائیل ابزارهای لازم برای تهدید آمریکایی ها را ندارد. در مذاکرات وین دو احتمال بیشتر وجود ندارد؛ یا بازگشت به بندهای توافق اصلی که در سال ۲۰۱۵ امضا شد انجام می شود و یا کلا بازگشت به توافق انجام نمی شود.

این روزنامه در ادامه نوشت که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته نشستی مشورتی با وزرا و فرماندهان ارشد نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی  در خصوص چگونگی تعامل با توافق وین برگزار کرده است.

این روزنامه صهیونیستی می نویسد: اسرائیل تلاش می کند که بر توافق هسته ای تاثیر بگذارد و با فشار بر دولت بایدن او را قانع کنند که تحریم های ترامپ بر تهران تداوم داشته باشد اما باتوجه به اینکه اسرائیل از واقعیت ناتوانی خود در تاثیرگذاری بر توافق وین مطلع شده است اکنون در پی این است که بر بنده های توافق آینده و نهایی که ۹ سال دیگر نیز طول می کشد، تاثیر بگذارد. 

مسئول اسرائیلی در ادامه می گوید: آمریکایی ها برای لغو کامل تحریم ها تنها با رسیدن به توافق نهایی در سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی می کنند.

وی درخصوص برنامه های تل آویو برای تاثیرگذاری بر مواضع واشنگتن در رابطه با توافق هسته ای گفت: من به آن ها اطلاعات می دهیم و به آن ها می گوییم که اگر خودشان این کارها را انجام ندهند مجبور می شویم که خودمان انجام دهیم و آمریکایی ها درک عمیقی از موضع اسرائیل دارند.

 

نظر شما