روسیه؛

آمریکا عامل تنش و جنگ‌افروزی در عراق

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۰۷:۳۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۰۲۷۰۹
آمریکا عامل تنش و جنگ‌افروزی در عراق
سفیر جدید روسیه در عراق گفت: حضور نظامی آمریکا در عراق باعث ایجاد تنش شده و می تواند به مشکلات طولانی مدت منجر شود.

به گزارش برنا، «ایلبروس کوتراچف" سفیر روسیه در عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روداو گفت: "حضور نظامی آمریکا و نحوه برخورد آنها با عراق و مسائل آن باعث ایجاد تنش می شود و در دراز مدت این یک مشکل بزرگ است.

اگرچه کوتراچف معتقد است که عراق می تواند امنیت خود را با تلاش خود تأمین کند اما تأکید کرد که آمریکا در صورت خروج از عراق باید این کار را با مسئولیت انجام دهد و خلا امنیتی را پشت سر نگذارد.

سفیر روسیه همچنین بر اراده توسعه روابط کرد و روسیه تأکید کرد و گفت که اعتماد متقابل بین رهبری روسیه و کرد زیاد است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد «داعش» شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرد، با این حال، برخی منابع سیاسی و امنیتی این کشور شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز